Index Vakbarát Hírportál

És mi lesz a Közlekedési Múzeum szovjet repülőjével?

2015. április 1., szerda 07:37

Április 15-én három évre bezár a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, hogy a Liget Budapest Projekt keretében (részletek itt) az eredeti, világháborús bombatalálat előtti állapotában építhessék újjá. Vagyis: a harcokban megcsonkított múzeumépületet az eredeti kiviteli tervek alapján, eredeti formájában állítjuk vissza, a későbbi hozzáépítéseket pedig elbontják. A földalatti bővítés az eredeti kiállítótér alatt egy újabb kiállítási teret fog létrehozni, megduplázva a múzeum kiállítási kapacitását.

A szándék nemes, de sok kínzó kérdést hagy maga után:

Két hete próbáljuk megtudni a Közlekedési Múzeum főigazgatójától, Dr. Krámli Mihálytól, és a Városliget átrendezését felügyelő Városliget Zrt. kommunikációs vezetőjétől, Horn Mártontól, mi lesz a további sorsa az AN 2-es szovjet repülőnek, Farkas Bertalan űrkabinjának és a többi kiállítási tárgynak, de sajnos a mai napig nem kaptunk választ.

Illetve jött válasz, a Liget Budapest Projektet levezénylő Városliget Zrt.-től:

Zajlik a munka, a múzeum létrehozott egy szakmai csapatot, akik folyamatosan egyeztetnek a kérdésekről. Ha javasolhatom néhány hét múlva, április közepén beszéljünk, mert akkor már bővebb információval szolgálhatunk majd.

Vagyis: a Közlekedési Múzeum bezárása utáni helyzetről érdeklődjek a Közlekedési Múzeum bezárása után. Logikus, nem?

A mozdonyok a Vasúttörténeti Parkba kerülnek?

Meg nem erősített iparági pletykák szerint a Közlekedési Múzeum 424-es gőzmozdonya és a piros NOHAB is a Vasúttörténeti Parkba fog átkerülni április 15. után. Márkus Imre parkvezető ezt az értesülést nem akarta sem megerősíteni, sem cáfolni:

Folynak a tárgyalások, még semmi sem dőlt el.

Mert azt azért jó lett volna megtudni még az április közepén esedékes bezárás előtt, hogy a 2018-as újranyitásig melyik társintézményben nézhetik meg a technofil családok

Ezek ugyanis jelenleg a Közlekedési Múzeum állandó kiállításain láthatóak. Emellett azt sem tudni jelenleg, mi lesz a Petőfi Csarnokban már most sem látogatható, szervezetileg a Közlekedési Múzeumhoz tartozó Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállítással, hiszen

a Petőfi Csarnok helyén az átalakítás után az Új Nemzeti Galéria–Ludwig Múzeum lesz, ez az intézmény azonban nem akar közösködni a Múzeumi Negyeddel.

De miért is kell feltúrni és átépíteni a Városligetet?

A hivatalos álláspont szerint azért, hogy

élhetőbb, zöldebb, vonzóbb legyen, 

és jelentős turisztikai hasznot, közpénzbevételt hozzon majd az országnak.

Emellett az is kiemelt állami szempont, hogy Budapest múzeumai ne a város különböző pontjain legyenek, hanem Bécs, Berlin és Washington példáját követve egy területre koncentrálódjanak. Az Urbanista blog korábbi cikksorozatából az is kiderül, hogy új Múzeumi Negyed felépítésének fontosságát ezzel indokolják a szakértők:

Rovatok