Terjedelmes interjút adott a Heti Válasznak Ókovács Szilveszter. Az opera főigazgatója beszél arról, hogy miért költözött át a Székely Bertalan-terembe és az tényleg olyan-e, mint a Sixtus-kápolna a római Szent Péter székesegyházban, hogy hány premier lesz (28) és az sok-e, pazarlás-e öt előadásra bemutatni a Walkürt, mitől ciripel az NDK-gyártmányú színpadmozgató mechanika és hányszor járt februárban az Operában Orbán Viktor. Ezeket a válaszokat most nem szemlézzük, aki kíváncsi, vegye meg a hetilapot az újságárusoknál.
Mivel azonban világszerte jó érzésű operarajongók milliói várják izgatottan a burjánzó Ákos-jelenség legújabb vadhajtásának magyarázatát, most idézzük, hogy pontosan mit válaszolt a vonatkozó kérdésre Ókovács főigazgató. Emlékeztetőül: az Operaház honlapjára pár napja felkerült egy hír, hogy az 1956 hatvanadik évfordulóján, október 23-án bemutatandó Kádár-kamaradrámában Ákos-dalok is megszólalnának. (Azóta kiderült, hogy a hír még a megállapodás előtt, elhamarkodottan került fel a honlapra, és íziben el is távolították.)
Ókovács Szilvesteré a szó:
És igen, az Operaház nézőtéri trapézpincéje kap egy kamaraszínházi produkciót négy színésszel, Kádár Jánosról. Ákosnak egyébként néhány számát akartuk bejátszani lemezről. Nem emlékszem, 2006-ban hány dal készült ‘56-ról: ő írt. Hibáztunk, hogy az évadbemutató előzetes kiadványába az a szövegtervezet került, amelyre még nem volt felhasználási engedélyünk. De akik skandalumot kiáltottak, azoknak még arról sem volt fogalmuk, hogy a KFT vagy Lovasi András zenekarai, a Quimby, a Hot Jazz Band és több más formáció – Ákos többször is – fellépett már nálunk. Egyszerűbb volt kamaradarabból és hangbejátszásból nagyszínpadi operát trollkodniuk.