Index Vakbarát Hírportál

A Netflix-gyerekek évi 230 órányi reklámot úsznak meg

2017. december 24., vasárnap 10:20

Egy átlagos amerikai gyerek napi 2,68 órát tölt a tévé képernyője előtt a statisztikák szerint. Ez az amerikai tévékben szokásos óránnént 14 és fél perc reklámmal számolva azt jeleni, hogy egy év alatt 230 órányi reklámot néznek meg. Egy több mint kilenc és fél napot jelent.

Gyerekpszichológusok régóta figyelmeztetnek a veszélyre, amit a gyerekeket érő reklámdömping jelent. A gyerekek még nehezen, vagy egyáltalán nem különböztetik meg a hagyományos tévés tartalmakat a hirdetésektől, így különösen a direkt rájuk célzott reklámok károsan érinthetik őket (illetve a szülők pénztárcáját).

A tévés piac átalakulása, a streamszolgáltatók hódítása, illetve a "család együtt ül a tévé előtt" modell leváltása a sokképernyős fogyasztásra alapvetően változtatja meg a hirdetési piacot is, írja az Exstreamist elemzése. Egyre jobban terjed a kábeles és műholdas tévéelőfizetés lemondása, és a teljes átállás online forrásokra, Netflixre, YouTube-ra - ezt a jelenséget nevezik cordcuttingnak. Amerikában 22 millióra teszik azok számát, akik így váltottak.

Mindez azzal is jár, hogy a Netflixet, Hulut, vagy Amazon Videót néző gyerekek megússzák a reklám-apokalipszist, annak ellenére, hogy átlagosan egy órával többet ülnek a képernyő előtt, mint a kábeltévét néző társaik. Ezzel a szakértők szerint nagyon jól járnak: nem kondicionálják őket például egészségtelen édességek fogyasztására.

Rovatok