Elérte a nyár elején kiélesedett magyar kultúrharc híre a Financial Timest, a világ egyik legbefolyásosabb gazdasági napilapja hosszú cikkben írt arról, hogy az Orbán-féle illiberális demokrácia hogyan képződik le a kultúrában. A cikkben többek között Alföldi Róbert is nyilatkozik, aki azt mondja, hogy a színházakban és hasonló kulturális intézményekben egyre jellemzőbb az öncenzúra, a művészek körül pedig egyre fogy a levegő.
Kiépült egy rendszer, ami működik. A színházi rendezőket, kultúráért felelős hivatalnokokat nem kell fölhívni vagy behívni a minisztériumba, tudják, mit várnak tőlük.
- mondta a színész-rendező a brit lap újságírójának. Alföldi például a kormányzati sajtó nyomására törölt Billy Elliot musical előadásokat említi, mint példát a kormányzati nyomásra és öncenzúrára. De a saját zalaegerszegi esetét is elmeséli, vagyis azt, amikor törölték Alfödli estjét Vígh László fideszes országgyűlési képviselő utasítására törölték, négy nappal az esemény előtt, amikor már 800 jegy elfogyott.
A cikk emellett még kitér a CEU-val szembeni kormányzati lépésekre, a gender szakok betiltására, az MTA pénzügyi függetlenségének kikezdésére és szó esik benne a Sargentini-jelentésről és ahhoz kapcsolódó uniós eljárásról is. Alföldin kívül megszólal még Krekó Péter, a Political Capital vezetője, Török Ádám, az MTA főtitkára és Schöpflin György fideszes EP képviselő. Utóbbi arról beszél, hogy Orbán Viktor célja az, hogy úgy alakítsa át a kulturális diskurzust, hogy abba a jobbközép világképpel rendelkezőknek sokkal nagyobb beleszólása legyen.