Francia szakértők 99 százalékos bizonyossággal állítják, hogy megtalálták a művészettörténet talán legőszintébb terpesztésének tulajdonosát, azt a nőt, akit Gustave Courbet francia festő A világ eredete című munkáján örökített meg.
A művészettörténészek hosszú évtizedekig abban a hiszemben éltek, hogy a festményen ábrázolt pucér test gazdája James Whistler és Gustave Courbet közös múzsája, illetve szeretője, az ír Joanna Hiffernan volt. A szerelmi háromszög női főszereplőjének vörös fürtjei azonban sehogy nem passzoltak a festményen szereplő sötét fanszőrzethez.
A legújabb eredmények alapján a széttárt lábak nem is hozzá, hanem egy Constance Queniaux nevű párizsi balett-táncoshoz tartoznak, írja a Guardian. Claude Schopp francia történész szerint Constance Queniaux (itt van néhány kép róla) egy török-egyiptomi diplomata, Halil Şerif pasa szeretője volt, Courbet az ő megbízásából készítette a festményt az ágyasára bizonyára büszke férfi erotikus gyűjteményébe.
Schopp ifjabb Alexandre Dumas levelezései között kutatva bukkant egy szövegrészre, amelyben A három testőr szerzőjének fia Constance Queniaux kitárulkozásával viccelődik. A Francia Nemzeti Könyvtár szakértője, Sylvie Aubenas szintén egyetért abban, hogy a párizsi balett-táncos látható a provokatív festményen, amit a Facebook sem szeret annyira.
Sylvie Aubenas szerint 99 százalékos bizonyossággal állítható, hogy a festményen Constance Queniaux terpesztése látható. Az 1866-os műalkotás keletkezésének idején a táncos 34 éves volt, épp akkoriban vonult vissza a párizsi operából.