Index Vakbarát Hírportál

Mandalorian, Vaják, Watchmen: a legnagyobb sorozatos dobások

2020. január 14., kedd 12:14

2019 utolsó negyedévére hagyta majdnem minden létező fontosabb streamingszolgáltató az évtized utolsó nagy dobásait:

  1. Az HBO októberben hozta ki az első részét a Watchmennek, ami Alan Moore kultikus képregényének a folytatása, de független a 2009-es Zack Snyder-filmtől.
  2. A Magyarországon (és a világ legtöbb részén) egyelőre nem elérhető Disney+ az indulást egy Star Wars-sorozattal kezdte Mandalorian címmel.
  3. Karácsony előtt pár nappal pedig kikerült a Netflixre a Vaják (Witcher), a leghíresebb lengyel regénysorozatból készült fantasy sorozat, ami részben Magyarországon forgott.

Mindhárom sorozatról írtunk már az Indexen (itt, itt és itt), de bővebben nem foglalkoztunk ezekkel az évadzárók után. Pedig kellett volna, hiszen mindhárom sorozat meglehetősen nagy visszhangot kapott. A Watchmen a kritikusok kedvence lett a kőkemény társadalomkritikának, a politikai áthallásoknak és a drámának köszönhetően. A Mandalorian olyan Star Wars-sorozat lett, amelyet a filmekkel ellentétben mindenki imád, és nem csak Baby Yoda miatt. A Vaják pedig úgy lett még a Mandaloriannél is nagyobb siker, hogy a kritikusok szerint egyáltalán nem lett annyira jó, mint ahogy azt a rajongók érzékelték.

Szóval a Kultrovat Podcast legújabb adásában ezt a három sorozatot vesézzük ki, méghozzá az alábbi témákat érintve:

Az adásban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat, de természetesen szó lesz majd Baby Yodáról, a Vaják virálissá váló dalnokzenéjéről és arról is, hogy a mai tévéiparban már egyáltalán nem furcsa, ha egy sorozattal az elejétől kezdve csak egy évadig terveznek.

(Borító- és címlap: Aradi László)

Rovatok