Bronz Lovie Awardot és közönség díjat, People's Lovie Awardot nyert a Concerto Budapest, Keller András és Szabó Stein Imre koncertfilmje.
A 10. Lovie Awardson – ahol az idei év legjobb, európai digitális alkotásait díjazták és ünnepelték – eseményvideó főkategóriaban a Bronz Lovie Award, továbbá a nemzetközi közönségszavazás nyertese is
A CONCERTO BUDAPEST ZENEKAR KONCERTFILMJE LETT.
A Concerto Budapest filmjét a világ 30 országából 1000 pályamű közül választották be a kategória döntőjébe. Az elismerés azért is rendkívüli, mert a koncertfilm egy hónapja nyerte el a Nemzetközi Velencei TV Fesztivál Arany Oroszlán fődíját az Előadó-művészeti filmek kategóriában.
A Concerto Budapest filmje a CNN, a Gorillas, a Vogue, a Nature magazin, a Shell, a Spotify, a The Guardian, az MTV és a Sotheby's társaságában foglal helyet. A zsűri tagjai között volt az énekes-dalszerző Imogen Heap, Dan Howell (danisnotonfire), az író-színész Stephen Fry, Vic Hayes („a wifi atyja”), Robin Chase (Buzzcar-alapító), Alexander Ljung, a SoundCloud alapítója, valamint Corinne Vigreux (TomTom-alapító).
A film a Concerto Budapest és Kremerata Baltica együttműködésében létrehozott, 2019. december 4-én a Müpában rendezett koncertjéből készült, olvasható a hír közleményében. A koncertfilmet, a MEZZO TV külön engedélyével, mintegy 220 ezer magyar néző az interneten is megtekintette, mielőtt a legjelentősebb nemzetközi zenei TV, a MEZZO TV műsorára tűzte. A film producere Szabó Stein Imre, dr. Edvi Péter és Keller Annie volt.
A komoly presztízzsel járó díjakat Szabó Stein Imre vehette át a Londonból közvetített virtuálisdíjátadón. A film születéséről így nyilatkozott:
A klasszikus zene szeret bezárkózni, ha filmes eszközökkel ezt a csodaszelencét ki tudjuk nyitni és újra tudjuk teremteni a csodát, az személyesen nekem is visszaigazolás, hogy érdemes bátran dolgozni, alkotni, feszegetni a határokat. Számomra az a tanulság, hogy egy filmes igényű zenei felvétel nagyságrendekkel több emberhez tud eljutni a világon, mint egy koncert.
Hozzátette: A koncertfelvételeknél megszokott „hagyományos, deskriptív anyag helyett egy sokkal több vágással, a zene mozgását, születését, áramlását” bemutató filmes anyagot akartak létrehozni – és a jelek szerint ez sikerült is.
(Borítókép: Valuska Gábor / Concerto Budapest)