Átfogó, a zenekari működés minden elemét érintő, több évre szóló stratégiát készített a Liszt Ferenc Kamarazenekar. Erről közlemény is megjelent, amelyből kiderül, hogy a megújult zenekar néhány éven belül a nemzetközi klasszikus zenei élet trendalkotójává szeretne válni.
A stratégia központi eleme egy új művészeti koncepciót jelent. Várdai István, a Liszt Ferenc Kamarazenekar művészeti igazgatója szerint a cél az, hogy az elérhető legmagasabb művészi színvonalon megteremtsék a zenekar egyedi szakmai profilját. Várdai erről ezt mondta:
Az új turnéstratégiánkat követve a következő három évben három földrészen is fogunk játszani: Európában, Ázsiában, majd Dél-Amerikában. A dél-amerikai turnénk keretében Vikingúr Olafssonnal lép fel a zenekar.
A zenekar „zenevezérelt” és „dinamikus” új arculatot is kapott. Az új logója egy újra gondolt kottarendszer, Bartók Béla Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá.
A zenekar 1963-ban alakult a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola végzős növendékeiből. Mintegy 60 éves fennállása alatt komoly nemzetközi hírnévre tett szert, és a klasszikus zenei élet elitjének állandó szereplőjévé vált. Fél évszázados működése során – Sándor Frigyes, majd Rolla János vezetésével – több mint ötven országba jutott el, felléptek a New York-i Carnegie Hallban, a tokiói Suntory Hallban, a sydney-i Operaházban, a Buenos Aires-i Teatro Colónban, valamint a párizsi Théatre de la Ville-ben. Az együttes koncertmestere 2016 óta Tfirst Péter; 2020-tól Várdai István csellóművész művészeti igazgatóként kapcsolódott be a szakmai felkészítésbe és művészi koncepció kialakításába.