Ma van húshagyó kedd, a farsang utolsó napja. Bár sokan újító ötletekkel állítottak be az iskolai jelmezbálokra, Müller Cecíliának vagy épp Győrfi Pálnak öltözve, a többség még mindig a készen beszerezhető kosztümöket részesítette előnyben. A járványhelyzet dacára a gyermekjelmezek idén is kelendőnek bizonyultak az online piactereken, a Vaterán például
február első hetében ezernél is többet adtak el belőlük.
Tavaly januárhoz – vagyis a koronavírus előtti időszakhoz – képest mindössze 16 százalékkal volt kisebb a gyermekjelmezek forgalma. Egyedül a felnőtteknek szánt, az ő méretükben készült maskarákat és álarcokat érintette erősebben a karanténhelyzet, ezeknek a forgalma a felére esett. A szűkösebb programlehetőségek és a röghöz kötöttség egyébként összességében növelte a Vatera forgalmát, a tavalyi év elejéhez képest 21 százalékkal több vásárlót vonzott be az online piactér.
2021-ben ezeket a jelmezeket keresték a legtöbben:
Egy jelmezvásárló átlagosan bruttó 3600 forintot költött a farsangi maskara beszerzésére, háromnegyedük új, bontatlan terméket vásárolt, és csupán a felhasználók negyede választott használt terméket. A legtöbb jelmezrendelés Budapestről és Pest megyéből érkezett, a második helyre Fejér megye került a vásárlások száma alapján, a bronzérmen pedig hárman osztoznak: Jász-Nagykun-Szolnok, Borsod-Abaúj-Zemplén és Győr-Moson-Sopron megye.