Petrovics Eszter háromrészes dokumentumfilm-sorozatot készít Kodály Zoltánról. Az első részben, amit már játszanak a mozik, a zeneszerző gyermek- és ifjúkorát dolgozták fel.
A rendezőtől nem áll távol a zene, hiszen Petrovics Emil Erkel-díjas zeneszerző lánya, aki klasszikus zenei diploma után végezte el a Színház- és Filmművészeti Egyetem televíziórendező szakát.
Lehetett volna akár színésznő is, hiszen a külsejére nézve le sem tagadhatná édesanyját, Galambos Erzsit. Elmeséli, miért választotta mégis a rendezést és a szerkesztői munkát.
A beszélgetésből kiderül, miként őrzik Kodály Zoltán emlékezetét Galántán, Nagyszombaton és a Zoborvidéken.
Szó esik arról is, miért nem hagyományos dokumentumfilmet készített, és hogy vált be filmje főszereplőjeként két klasszikus zenész – Ránki Fülöp zongoraművész és Devich Gergely csellóművész, akiknek spontán beszélgetéseiből ismerjük meg Kodály Zoltán életének első szakaszát.
Perovics Eszter elárulja többek között:
Katt a lejátszógombra, és hallgassa meg a beszélgetést!
Az Index arútluK podcastjában ezúttal Kozár Alexandra és Vig György, az Index kultúrarovatának munkatársai beszélgettek Petrovics Eszterrel. Hallgassa meg az arútluK podcast korábbi beszélgetéseit a Kossuth-díjról, a sorozatok világáról, a Trónok harca valóságosságáról vagy a pályakezdő színészek nehézségeiről; vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, és Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt.