Enyedi Ildikó filmjét, a nemzetközi koprodukcióban készült A feleségem történetét bár a francia kritikusok az egekig magasztalták, végül mégsem kapott díjat Cannes-ban. Pedig a L’Humanité egyenesen Arany Pálma-esélyesnek látta, a Le Figaro pedig mesterműnek nevezte. Az amerikai kritika ugyanakkor igen erős kritikai hangon szólt: egy bíráló például azt kérdezte, hová tűnt Enyedi Ildikó egyéni hangja. A rendezőnő válaszképpen úgy nyilatkozott, hogy életében ilyen gonosz kritikát még nem kapott, és reméli, egyszer majd megérti, mi volt az oka ennek.
Az arútluK című podcastműsor vendége ezúttal Mécs Mónika, a film vezető producere, aki arról beszélt, hogy a nézők kifejezetten jól fogadták a Füst Milán regényéből készült filmet, Störr kapitány története megérintette őket. Minderről Mécs Mónika ezt mondta:
Fogalmunk sem volt, hogy fogadják a filmet, ráadásul az is közismert, hogy a cannes-iak híresek arról, hogy ha valami nem tetszik nekik, felállnak, és kimennek a teremből, vagy a végén kifütyülik a filmet. Ehhez képest állva ünnepelte őket több mint kétezer ember. A végefőcím alatt elindult a taps, aztán felálltak, és folytatódott. Mindannyian szipogtunk, olyan erős élmény volt ez a néhány perc.
Kulturális podcastműsorunkból az is kiderül, hogy a film készítői
Odafent katt a lejátszógombra, és hallgassa meg a beszélgetést!
Az Index arútluK podcastjában ezúttal F. Tóth Benedek és Kozár Alexandra, az Index kultúra rovatának két munkatársa beszélget Mécs Mónikával. Hallgassa meg az arútluK podcast korábbi beszélgetéseit a a pályakezdő színészek nehézségeiről; vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, és Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt.