Lehetett volna rossz előjel, hogy 2006-ban a Veszett fejsze című előadással nyitott a Kultkikötő, de hogy nem így lett, az annak a bizonyítéka, hogy a Balaton-parti kulturális esemény- és rendezvénysorozat mára már önálló brand, és nem is csupán egyetlen helyszínen érhető el.
És már nem is csak nyáron.
Az Index arútluK című kulturális podcastjában Nagy Viktor színművész, a Kultkikötő alapítója arról is mesél, hogy mint minden fontos dolog egy ember életében, ez is szerelemmel kezdődött. A művészet, a színjátszás iránti rajongással és azzal az ötlettel, hogy miért ne lehetne színpadi kulturális élményhez juttatni bárkit, aki ellátogat a magyar tenger partjához.
Nagy Viktort olyannyira megérintette a Balaton és a művészet találkozása, hogy életének minimum felét a vízparton, a földvári, bolgári, badacsonyi, szárszói színpadok közelében tölti.
Néhány szent bolonddal kivonultunk Balatonföldvárra, ingyen jöttek a színészek, a műszaki dolgozók, és ezt én soha nem felejtem el nekik.
Így kezdődött ez annak idején. Elhagyott élménytereket kerestek, olyanokat, amelyeket újra lehetett gondolni. Ma pedig már színészhallgatók jönnek dolgozni és nem csak játszani; ha kell, a színpadot is felmossák, mert ez is az életük fontos része. Ez a tér az övék, nekik kell rá vigyázni.
A beszélgetésből kiderül az is, hogy
Az Index arútluK podcastjában ezúttal F. Tóth Benedek és Korcsmáros Felícia kérdezett.
Az arútluK-podcast korábbi beszélgetései: a pályakezdő színészek nehézségeiről vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, és hogy milyennek látta Mécs Mónika producer Enyedi Ildikó legújabb filmjét. Vagy azt, hogyan készül Széll Tamás a Bocuse d'Or döntőjére.