Éppen zajlik Párizsban Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállítása, a világhírű Maison & Objet dizájnipari vásár, ahol tíz tehetséges magyar formatervező egyedülálló alkotásai tekinthetők meg.
A dizájn fővárosaként ismert Párizs ad otthont a Maison & Objet nemzetközi dizájnvásárnak, ahol Magyarország tíz fiatal magyar formatervező munkáival képviselteti magát. Az esemény a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók első számú találkozási pontját jelenti, emellett a kiállítással párhuzamosan a design LAB inkubációs programon elkészült, kimagasló minőségű és innovatív dizájntárgyakból is kiállítás nyílik a francia intézetben.
A szakmai zsűri által kiválasztott formatervezők a magyar dizájn bútoripari, lakberendezési és világítástechnikai újdonságaiból és kerámiáiból adnak egyedi ízelítőt a Signature Hallban. Fő stratégiai célkitűzésük, hogy erősítsék a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amivel hozzájárulnak a márkák gazdasági stabilitásához.
A hetven négyzetméteres kiállótérben a tíz magyar formatervező által kiállított darabok közül öt a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) design LAB programja során készült, és ezek a Budapest Select standon mutatkoznak be. Az idei stand ötletes térelválasztó megoldásokkal, funkcionálisan különíti el a teret, így még inkább előtérbe helyezi, kiemeli és érvényesülni hagyja a különleges dizájntárgyakat.
A dizájnkiállításon olyan kiváló magyar alkotásokat ismerhet meg a nagyközönség, mint:
Emellett megtekinthető lesz az Error n’ more TA tányérkészlete, a Loomiosa Leaf és Delta lámpája, az Oleant Blass Genesis lámpája, valamint a Position márka Berii és Pran lámpacsaládja is.
A koncepciótervet leginkább a nyers anyaghasználat jellemzi, valamint a játékos, sejtelmes elemek alkalmazása. A bejárás során egyesével, vizuálisan háborítatlanul fedezhetőek fel a formatervezők remekei. A stand része továbbá egy dedikált virtuális sarok, ahol kihelyezett VR-szemüvegek segítségével nyerhetnek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe, ezáltal pedig a magyar dizájn sokszínű portfóliójába.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója szerint az idei kiállítás különösen fontos lehetőség az ügynökség számára, hiszen hosszú idő után ismét személyesen mutatkozhatnak be a magyar tehetségek a nemzetközi szakma előtt, így olyan értékes kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is építhetnek.
A rendezvény új távlatokat nyit a részt vevő formatervezők előtt, aminek köszönhetően nemcsak ismertségük tekintetében tapasztalhatnak pozitív változásokat, hanem az exportból származó bevételüket is növelhetik. Ezeket a folyamatokat ügynökségünk egy helyszíni sales munkatárssal is segíti
– hangsúlyozza az MDDÜ vezérigazgatója.
Az MDDÜ idén ősszel a Fashion & Design Autumn rendezvénysorozat keretében a divatot és a dizájnt, az inspirációt és a kreativitást állítja főszerepbe. A kreatívipar iránt érdeklődők egyebek mellett megismerhetik a hazai, a V4-es, illetve a nemzetközi divat- és formatervezőket, valamint a kreatívipari gondolkodókat, szakértőket.
(Borítókép: Magyar Divat & Design Ügynökség)