Az Elemek táncát a Fővárosi Nagycirkuszban lehet megnézni szeptember 18-án és 19-én.
Talán az ember az egyetlen faj a földön, aki többet vesz el a bolygó erőforrásaiból, mint amit visszaad. A föld a víz a tűz és a levegő az a négy elem, ami elengedhetetlen a létezésünkhöz. Erre a gondolatra szeretnék felhívni a figyelmet az Elemek tánca című előadással a Fővárosi Nagycirkuszban, egy hetven perces előadással, amiben zenés és vizuális elemekkel köszön vissza a négy elem.
A szórakoztatás mellett a társadalmi felelősségvállalást és küldetéstudatot akarta erősíteni az előadással az Urban Verbunk társulat két tagja, a Harangozó Gyula-és Junior Prima-díjas Moussa Ahmed és Tóth Judit Örökös Aranygyöngyös táncművész —derül ki a Fővárosi Nagycirkusz oldalán található beszélgetésből.
A négy elemről az elmúlt évek tomboló erdőtüzeire, pusztító árvizeire asszociáltak, és azt a képet látták maguk előtt, ahogy az ember napról napra jobban szennyezi a levegőt, miközben mohón bányássza ki a földi javakat.
Ám az alkotók derűlátóak és bíznak az emberekben, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy az előadás üzenete, hogy ahogy a pusztítás, annak megállítása is a mi kezünkben van, amihez első lépésként újra összhangba kéne kerülni a természettel.
A különböző elemeket változatos technikai megoldásokkal viszik fel a színpadra, például lesz vízzel töltött medence, szikrázó dobverők, vagy egy negyven négyzetméteres trambulinszőnyeg. Ez utóbbi egy kifejezetten új eszköz a táncosok számára, amitől viszont nem riadtak meg, hanem próbálták a leginkább kihasználni az abban rejlő lehetőségeket, hogy a trambulinon való ugrás következtében több időt tudnak a levegőben tölteni, így extra mozdulatokat tudtak csempészni koreográfiájukba.
A látványelemek és a tánc mellett hangsúlyos szerepet kap a zene és a jelmez is. A komolyzenétől kezdve Szitha Miklós, a Talamba együttes egyik frontembere által népzenei dallamokon át egészen Turan Khan, az NKS frontemberének előadásában az underground rapzenéig kalandozhatunk el zeneileg a darabban. Papp Jano jelmeztervező pedig alkalmazkodva a négy színpadképhez, négy különböző kosztümöt álmodott meg a táncosoknak.
Janó nagyon jó ízléssel nyúl ahhoz, hogyan lehet egy gyimesi csángó blúzt átalakítani, vagy újragondolni egy székely hímzésmintát úgy, hogy mi is önazonosak maradhassunk és ne jelmezként, hanem viseleti tárgyként hordjuk őket.
– meséli Moussa Ahmed.
Az Urban Verbunk célja, hogy a közönség a tánccal egy újfajta közlési formát ismerjen meg. A különleges táncelőadás szeptember 18-án és 19-én látható a Fővárosi Nagycirkuszban.