Háy János szerint az írónak egyetlen dologra kell koncentrálni, arra, hogy hiteles műalkotást hozzon létre. Az összes többi, a marketing, a páviánkodás, a külföldre jutás, az önpromóció nem dolga, őt legalábbis nem érdekli. Háy a saját könyvei marketingjében sem vesz részt, ugyanakkor fontosnak tartja, hogy ne egy vagy két kiadó üljön rá a magyar irodalomra, jobb, ha több egyenrangú kiadó kezében van a hazai kortárs irodalom.
Az arútluK podcastműsorból megtudjuk:
Az arútluK korábbi beszélgetéseiben megvitatjuk, mire fókuszál a jelenleg forgatott, Blokád című film, mélyrepülésben van-e az X-Faktor, hogyan lehet közpénz nélkül sikeres filmet forgatni, Bányai Kelemen Barna elmondja, milyen is Csernus doki, kollégáink a pályakezdő színészek nehézségeiről beszélgetnek, de hallhat arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet sosem hagyott el, azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, Mécs Mónika producer pedig ilyennek látta Enyedi Ildikó legújabb filmjét.
(Borítókép: Háy János 2021. november 25-én. Fotó: Bodnár Patrícia / Index)