Egy 22 éves harvardi hallgató, Julia Riew a TikTok új sztárja. A fiatal lány ráadásul nem magamutogatással lett népszerű, hanem le is tett valamit az asztalra: megalkotta saját Disney-hercegnőjét, a karakterhez pedig egy musicalt komponált.
A lány Missouri államban, St. Louisban nőtt fel, és már egész kicsi korától foglalkoztatta az írás és a zeneszerzés. Miután rájött, hogy a Disney repertoárjában nincs koreai származású hercegnő, Riew a saját kezébe vette az irányítást, és megálmodott egyet – írja a CNN.
A Harvard diákjának hetedik musicalje a Shimcheong: A Folktale címet kapta. Elsőévesként Riew részt vett a Harvard elsősöknek kiírt musicalmeghallgatásán, ám a lányt borzasztóan elkeserítette, hogy nem látott több ázsiai versenyzőt. A darab megalkotásánál a fiatal hölgy „felhasználta” koreai gyökereit, a személyes hangvételű musicalnek pedig hatalmas online rajongótábora lett. A lány úgy nyilatkozott a lapnak:
Most először éreztem ilyen erős összetartozást, mindig is erre vágytam. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt az érzést a TikTokon fogom megtalálni.
Az első dal, amely elnyerte a felhasználók tetszését, és elindította a lányt a népszerűség útján, a Dive volt. A zene közel egymillió megtekintést kapott, számos rajongó készítette el a saját változatát belőle. A dalszöveg arra biztatja a hallgatókat, hogy legyenek bátrak, és ne hagyják, hogy bármi is visszatartsa őket az álmaiktól. Az eredeti videóban a koreai lány egy effekt segítségével animációs figurává – Disney-hercegnővé – alakulva adja elő szerzeményét.
Az egyfelvonásos musical egy Shimcheong nevű bátor, fiatal nő történetét meséli el,
aki a mélységes óceánba zuhan, miközben megpróbálja megmenteni az apját. Egy olyan világba kerül, ahonnan látszólag nincs menekvés. A hősnő tíz év után mindent kockára tesz, és szökést tervez. Shimcheong azonban csak a történet végén lesz hercegnő...
A musical a The Blind Man’s Daughter című koreai népmese adaptációja, amelyben egy lány mindent feláldoz vak apjáért, akit nagyon szeret. Julia Riew, a harmadik generációs koreai–amerikai lány több mint egy éve a diplomamunkája részeként kezdett dolgozni a musicalen, de nem számított arra, hogy a darab az interneten is ekkora sikert arat.
Szerintem az ilyen történetek nagyon fontosak, különösen azoknak, akik fiatalként soha nem látták magukat viszont a médiában, a filmekben, a tévében vagy a színpadon. Mindig is erre vágytam
– fogalmazott.
Riew rajongói – akik között szülők, gyerekek és Disney-rajongók is vannak – szívesen látnák viszont a történetet a filmvásznon.
A musical körüli felhajtás Amerikában kezdődött, majd a koreai Twitteren folytatódott
– mondta Riew, aki hozzátette, hogy leginkább az érinti meg, amikor szülők keresik fel őt, és arról mesélnek, hogy a gyerekeik mennyire rajonganak Shimcheong történetéért.
Mindig is az volt az álmom, hogy az utcán sétálva viszonthalljam, ahogy a gyerekek éneklik a dalaimat. Úgy érzem, hogy valóra vált ez az álmom
– utalt a videómegosztón elért sikerre. A lány azóta már egy ügynökkel közösen gondolkodik a folytatáson, vagyis az esetleges animációs filmen.
(Borítókép: juliariew / TikTok)