Napok óta áll a bál a Netflix körül, hiszen a negyedéves bevételi jelentésből kiderült, hogy egyre csökken a felhasználók száma, és hamarosan bevezetik a reklámokat is. Lejtmenetben a legnépszerűbb streamingszolgáltató, a konkurens HBO azonban egyre erősödik.
A márciusi adatok szerint az HBO és az HBO Max 76,8 millió felhasználót számlált világszerte, ami 12,8 millió felhasználóval több, mint tavaly ilyenkor, és 3 millióval több, mint az előző negyedéves jelentéskor – írta meg a TechCrunch.
Nemcsak a felhasználók, hanem az előfizetők számát is mérik: ez március 31-én elérte a 48,6 milliót, ami 1,8 millióval több a 2021. végi 46,8 millióhoz képest, valamint 4,4 milliós növekedést jelent a teljes előző évhez képest.
Az AT&T ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a WarnerMedia működési bevétele éves szinten 32,7 százalékkal (1,3 milliárd dollárra) csökkent. A társaság szerint a WarnerMedia bevételeinek csökkenése a CNN+ elindításával és az HBO Max bővítésével magyarázható. 2022 márciusában tizenöt országban, köztük Magyarországon is elindult az HBO Max.
A hazánkban is elérhető nagy rivális szolgáltató Netflix az HBO-val szemben nem tudott tovább bővülni, közel 200 ezer felhasználót veszítve az első negyedévben. A Netflix közelmúltban közzétett tőzsdei jelentéséből az is kiderült, hogy az év első három hónapjában 2,5 millió előfizetővel tudott bővülni az ügyfélköre, ez azonban nem tudta megfelelően ellensúlyozni az ügyfelek lemorzsolódását. Hasonló csökkenésre az elmúlt évtizedben nem volt még példa. A csökkenés ellenére is, a Netflix tartja piacvezető pozícióját, előfizetői bázisa globálisan jelenleg 221,6 millió előfizető.
(Borítókép: Shutterstock)