A. O. Scott szerint a filmkritika pontosan addig létezik, amíg kultúra is lesz a világunkban, ám ha a kritikaírás mostani színvonalára gondol, a helyzetet nem tartja megnyugtatónak.
Anthony Oliver Scott, vagyis A. O. Scott, a New York Times vezető filmkritikusa Woody Allen filmjeit ma már visszataszítónak találja, holott régen kifejezetten rajongott értük. A. O. Scott szerint egy kritikusnak nem szabad barátkoznia a filmsztárokkal. Az amerikai újságíró arról is beszélt,
miért küldte őt el melegebb éghajlatra Samuel L. Jackson.
A filmkritika megítélése szerint pontosan addig létezik, amíg kultúra is lesz a világunkban, ám ha a kritikaírás mostani színvonalára gondol, a helyzetet nem tartja megnyugtatónak. A pandémia időszakában kifejezetten élvezte, hogy régebbi filmekről is írhatott, hiszen a mozik zárva voltak. Ez a helyzet tette azt is lehetővé számára, hogy Bernardo Bertolucci 1976-ban készült, ötórás filmeposzáról is írjon egy mélyelemzést, és
az olvasói figyelmébe ajánlja Tarr Béla több mint hétórás remekművét, a Sátántangót.
Scott szerint Tarr 1994-ben készült filmje hangulatában jól passzolt a zord időszakhoz.
A filmkritikus az rtl.hu-nak elárulta, hogy nem tartja szerencsésnek politikai hovatartozás szerint megítélni az alkotókat:
Ott van például Clint Eastwood, akiről köztudott, hogy meglehetősen jobboldali nézeteket vall. Az én politikai nézeteim egyáltalán nem egyeznek az övéivel, ám ez egy cseppet sem zavart soha, ettől a véleményem nem változik: Clint Eastwood, az Clint Eastwood.
A Woody Allennel szemben felvetődött gyermekmolesztálási vád viszont arra kényszerítette Scottot, hogy átgondolja a New York-i filmrendező iránti rajongását. Számára Allen kulturális ikon volt sokáig, de a mostani ügyét hatalmas csalódásként élte meg, és a filmjeit újranézve már sok mindent visszataszítónak talált bennük.
Egy kritikusnak Scott szerint mindenképp érdemes tisztes távolságot tartania Hollywoodtól, amelynek nagy a korrumpálóereje.
Az ő szakmájában az nem fér bele, hogy rendezőkkel alakítson ki baráti kapcsolatokat. A tévében közvetített filmes díjátadóknak az amerikai újságíró szerint bealkonyult, mert nincs már kulturális jelentőségük és egyre kevesebben is nézik meg őket.
Pontosan tíz évvel ezelőtt Samuel L. Jackson a Twitter-oldalán állt bele Scottba, mert annyira felhúzta magát a Bosszúállókról írt cikkén. A filmsztár azt írta a filmkritikusnak, hogy ideje volna új állás után néznie.
Scott rámutatott arra, hogy a filmipar helyzete ma sokkal bizonytalanabb, mint bármikor korábban, ezért a hollywoodi rendezők és producerek felismerték, hogy szükségük van a kritikusokra. Az 55 éves férfi minden idők leginkább túlértékelt filmjének a Dűnét tartja, ami saját meglátása szerint alapvetően szörnyű alkotás.