Névleges összegért látogatható a Műcsarnok összes kiállítása július 26-tól augusztus 16-ig a KEDDEN KÉTSZÁZ kezdeményezés keretében.
A kétszáz forintos keddi belépő három kiállításra is érvényes. Ezek egyike a Közös tér, II. Ipar- és Tervezőművészeti Nemzeti Szalon 2022 című projekt. Mivel 2022 az üveg nemzetközi éve, a kurátorok ezúttal különös hangsúlyt helyeztek az üvegművességre, a történeti vonatkozásokra és jellegzetességekre, valamint a kortárs műalkotások bemutatására.
A kortárs magyar iparművészet és design friss eredményeit összefoglaló első szalont öt éve, 2017-ben rendezte meg a Műcsarnok, 208 alkotó munkáinak bemutatásával. A mostani szalonon több mint 300 főre bővítették a kiállítók számát.
A Közös tér című kiállítás Arisztotelész Kategóriák című művét hívta segítségül. Az utóbbi öt évben megvalósult műveket követve „a kerámia legősibb, az emberi kultúra születésének titokzatos pillanatával egyidős művészetétől eljuthatunk a virtuális térben létrehozott kommunikációs terekig” – olvasható a múzeum honlapján.
Borza Teréz Ferenczy Noémi-díjas porcelán- és szobrászművész A fény metamorfózisa című életmű-kiállításán a művész porcelán kisplasztikái mellett rusztikus faktúrájú merítettpapír munkái és időtálló kőből – carrarai márványból, indiai gránitból, süttői mészkőből – készült köztéri szobrainak makettjei is láthatóak.
A Kapos ART Képző- és Iparművészeti Egyesület 11. alkalommal szervezi meg a Nemzetközi Groteszk Képző- és Iparművészeti Pályázathoz kapcsolódó tárlatát. A Groteszk Triennálé idén először Budapesten, a Műcsarnokban látható.
A művészetben a groteszk realizmusa persze arról is szól, hogy az alkotó farkasszemet tud-e nézni az ördöggel, felmutatva neki önnön próteuszi képét. Ezért mégiscsak tisztelettel kell szólnunk az e műfajban alkotó emberekről, akik a fent említett »szórakoztatóiparosokhoz« hasonlóan egyszerre tudnak sírni és nevetni. A Groteszk alkotói valami sajátos kettősséget – kétarcúságot mutatnak fel műveikben, s ezzel hökkentenek meg bennünket
– idézte a Műcsarnok honlapján megjelent közlemény Szemadám György festőművészt.
Az Egyesület 1990-ben alakult, háromévente rendezi meg a Groteszk Triennálét. 1996-ban nemzetközivé bővítette ki a résztvevők körét. 1996-ban létrehozott egy kortárs Nemzetközi Groteszk Gyűjteményt a kiállításon részt vevő művészek felajánlásaiból, melyet eddig Hajdúszoboszlón, Veszprémben, Szigetszentmiklóson, Kaposváron, Dunaszerdahelyen és Nagyváradon láthatott a közönség.
(Borítókép: Bodnár Patrícia / Index)