Leslie Mandoki 20 éve zenei igazgató az Audi&Volkswagen AG-nál, a jubileum alkalmából pedig az Auto Bild – Európa egyik vezető autós szakmagazinja – különleges elismerésben részesítette a magyar származású zenészt.
Felmerülhet az emberben a kérdés, hogy vajon mi is lehet a munkája egy autógyártó cégnél egy zenei vezetőnek. Valószínűleg akad feladat a gépkocsigyártás és a hangszeres művészet határmezsgyéjén, tekintve, hogy Leslie Mandoki már húsz éve látja el ezt a pozíciót a kontinens egyik legjelentősebb cégcsoportjánál, az Audi&Volkswagen Groupnál. A Red Rock Studio vezetőjéről úgy beszél az Auto Bild, mint akinek eltökélt szándéka, hogy a gépkocsigyártást szorosabbá fűzze a zenei világgal, tekintve, hogy adott márkák emocionális imázsának kialakításában hatalmas szerepe volt a magyar származású producernek.
Mindig is érdekeltek az autók …azok zenei hangzásai, és nagyon büszke vagyok, arra, hogy pesti srácként az Audi – Volkswagen AG zenészekét hozzájárulhatok az autóipar és a zenei ipar közötti kreatív művészi kooperációjához. Amikor az Audinak írtam a századik születésnapjára egy szimfóniát, odajött hozzám Karl-Heinz Rummenigge… (pont Wolfgang Porsche barátom mellett ültem), hogy gratuláljon, és azonnal fel is kért, hogy írjam meg az FC Bayern himnuszait, de ez már egy másik történet…
– meséli Leslie Mandoki a hozzánk eljuttatott közleményében.
Valószínűleg épp ebben rejlik a zene és az autóipar közti összefüggés, és az alapkérdés válasza, hogy miért is van szüksége egy világvezető gépkocsimárkának zenei vezetőre. Ahogy a zene az érzelmek kiváltásának egyik legdirektebb művészeti ágazata, úgy remek eszköz a kötődés kialakításához. Ahogy az emberek sokszor egyfajta érzelmi kapcsolatot alakítanak ki gépjárműveikkel, úgy egy adott márkához való kötődés és hűség gyakran nemcsak logikai, hanem sokszor emocionális alapon is ki tud alakulni – vagy épp a kettő közt félúton.
Valószínűleg egy zenei vezető valóban ebben tudja erősíteni az adott cég munkáját: márka- és imázsépítés, a kötődés kialakítása.
Valami, ami még inkább közelebb hozza az embert egy olyan brandhez, melynél a vásárlás némileg komplexebb, mint mikor a sarki fűszeresnél veszünk egy kis paprikát. Itt a döntés sokszor hosszú távú elköteleződés egy autó mellett, aminél kiemelten fontos a logikai alap mellett az érzelmi tényező is, hogy a vásárló minden tekintetben elégedetten távozzon, amiben egy előzetes pozitív kép rengeteget tud segíteni.
(Borítókép: Leslie Mandoki)