A TikTok a leggyorsabban növekvő médiaplatform, melyet a 18–24 évesek 20 százaléka használ. Vannak, akik 1-2 év alatt milliós követőtábort építettek ki a konyhájukból, a hálószobájukból vagy akár az íróasztal alól indítva pályafutásukat.
Hogy értelmet adjon a 2021. január 6-i példátlan eseményeknek, Vitus „V” Spehar azt tette, amit egyetlen hagyományos újságíró sem tenne: bemászott egy íróasztal alá, és elkezdett videót rögzíteni a TikTokra
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Ahogy mások, akik a tévében nézték az amerikai Capitolium megrohamozását, Spehar is szükségét érezte, hogy beszéljen róla. Azonban „nem akartam, hogy az emberek azt higgyék, hogy szakértő vagyok” – mondta Spehar, aki a TikTok-videót a New York állambeli Rochesterben lévő otthonukban vette fel
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Két évvel később az „Under the Desk News” TikTok-fiók közel 3 millió követőt vonz, akik értékelik Spehar szelídebb látásmódját a napi hírekkel kapcsolatban
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
A műsor kerüli a bűncselekményekről szóló beszámolókat, miközben olyan témákra összpontosít, amelyekben az emberek cselekedeteikkel tevőlegesen formálhatják a világot. Spehar igyekszik minden videót könnyedebb hangvétellel zárni
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Amióta a rövid formátumú videóalkalmazás népszerűsége a világjárvány kezdetén megugrott, a Speharhoz hasonló emberek özönlöttek a platformra, hogy megvitassák, dokumentálják és megosszák, mi történik a világban. Sokan alkotóknak vagy influenszereknek nevezik magukat. Nem törekszenek arra, hogy hagyományos újságírók legyenek
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Josh Helfgott, az 5,5 millió követővel rendelkező TikTok-felhasználó „Gay News” néven egy visszatérő videósorozatot tesz közzé, amelyben az LMBTQ-nézők számára fontos aktuális eseményeket tárgyalja. A fiókját saját 13 éves énje inspirálta, aki meleg tinédzserként felnőve elszigeteltnek érezte magát
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
„Szeretném inspirálni az embereket, vagy csak azt akarom elérni, hogy bárki kevésbé érezze magát egyedül” – mondta Helfgott
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Hírvideóin, amelyeket rendszeresen több mint 1 millióan néznek meg, az amerikai elnök, Joe Biden szerepel, aki Pride-ünnepséget tart a Fehér Házban, vagy a Human Rights Campaign
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
„Nagyon kevés olyan történet van, amelynek középpontjában az LMBTQ-ügyek állnak, és amelyről a társadalom általában hall” – mondta Helfgott
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
A tehetetlenség és az elszigeteltség érzése elleni küzdelem másokat is inspirált. Kristy Drutman elindította a klímaváltozással foglalkozó „Brown Girl Green”-t, és elmondta, hogy azért kezdett el posztolni a TikTokon és az Instagramon, mert a színes bőrűek ritkán képviseltetik magukat a környezetről szóló vitákban
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
„Próbálok lépést tartani az éghajlatváltozással kapcsolatos hírekkel, valamint azokkal, amelyek reményt adhatnak az embereknek – mondta. – A megoldásokon gondolkodom”
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Drutman egyik TikTok-videója elmagyarázta, hogyan használhatják ki az emberek az adókedvezményeket, hogy energiahatékony frissítéseket hajtsanak végre otthonukon, míg egy másik egy nemzetközi klímaváltozási jelentésre mutatott rá, amely kimutatta, hogy még nem késő a nemzetek számára, hogy lépéseket tegyenek a melegedő bolygó elleni küzdelem érdekében
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
A TikTok a leggyorsabban növekvő hírközlő közösségi médiaplatform a Reuters Institute for the Study of Journalism kedden közzétett jelentése szerint. A 18–24 évesek 20 százaléka használja a TikTokot az aktuális eseményekről való tájékozódásra, ami 5 százalékpontos növekedést jelent tavalyhoz képest – áll a jelentésben
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Lisa Remillard, aki 20 éve dolgozik a televíziós újságírásban, és a floridai Tallahassee-ben, valamint a kaliforniai San Diegóban volt műsorvezető, azt reméli, hogy ezt a növekedést egy új üzleti modellbe tudja átültetni, amely segíthet a független újságíróknak megélhetést biztosítani a TikTok és más közösségimédia-platformok segítségével
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Remillard alapította a BEONDTV-t, egy életmóddal és szórakoztatással foglalkozó digitálismédia-vállalatot
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
2020 óta egyszemélyes hírszerkesztőként is működik, videókat forgat, hogy 2,5 millió TikTok-követőjét naponta végigvezesse a legnagyobb országos híreken, például az amerikai adósságplafonról szóló megállapodáson és a platform kínai tulajdonlása miatti esetleges TikTok-tilalmon az Egyesült Államokban
Fotó: Magali Druscovich / Reuters
Ahogy a Spehar-féle „Under the Desk News” kezdett beindulni, a Los Angeles Times tavaly hat hónapra felvette őket, hogy legyenek a hírszervezet TikTok-fiókjának arca. A haszon kölcsönös volt: Spehar megtanulta, hogyan készül az újságírás, a kiadó pedig profitált Spehar TikTok-ismereteiből
Fotó: Magali Druscovich / Reuters