A filmkritikusoktól és a közönségtől egyaránt elismerő kritikákat kapott Denis Villeneuve Dűnéjének második felvonása, a legkomolyabb kritikát azonban Kodzsima Hideo, a Death Stranding videójáték alkotója osztotta meg az X-en 3,7 millió követőjével. Szerinte a Dűne 2. olyan monumentális mozi, hogy egymaga ellenállásként működik a streamingplatformok dominanciájával szemben.
„Filmrajongóként is kezdtem azt hinni, hogy itt az ideje, hogy okostelefonon vagy tableten nézzek filmeket. Azonban amikor megnéztem a Dűne 2. című filmet, a merev gondolkodásmódom szétmorzsolódott, mint a homok. A film aprólékosan ábrázolja Arrakis nem létező világát, példátlan részletességgel és realizmussal keltve életre azt” – fogalmazott Kodzsima Hideo.
Szerinte a film – miközben forradalmat, szerelmet és félelmet ábrázol – gyönyörűen, rétegenként ragadja meg a pusztítást és az esztétikumot.
A film azt kiáltja: Ez a mozi! Denis remekműve valószínűleg jelentősen késlelteti az előfizetéses szolgáltatások elterjedését
– mondta.
Az amerikai jegypénztáraknál 82 millió dolláros, világszerte pedig 182 millió dolláros bevétellel nyitott a film, ezáltal minden bizonnyal felélénkítette az érdeklődést a mozik iránt. Ez volt a legnagyobb bevételt hozó nyitány a tavaly nyári Barbie óta.
Az A24 tavaly jelentette be, hogy a Kojima Productionsszel együttműködve élő szereplős filmadaptációt készít a Death Stranding című játékból, amely több mint ötmillió példányban kelt el, és a XXI. század egyik legjobb videojátékaként tartják számon.
Rengeteg játékadaptációs film létezik, de amit mi készítünk, az nem csak a játék közvetlen fordítása. Az a szándékunk, hogy a közönségünk ne csak a játékok rajongóiból álljon, hanem a filmünk mindenkinek szóljon, aki szereti a mozit
– tette hozzá a videójáték-alkotó.