„Denim on denim on denim on denim” – énekli Beyoncé a Levii’s Jeansben, amely új lemeze, a Cowboy Carter egyik száma. Az album megjelenése utáni héten a Levi Strauss & Co. ruházati cég látogatottsága az Egyesült Államokban 20 százalékkal nőtt, és a cég részvényárfolyama is ennyivel emelkedett. Az Egyesült Királyságban a „női Levi’s farmer” kifejezésre való keresések 263 százalékkal nőttek a dal hatására.
Beyoncé is farmerlázban ég, az Instagramon posztolt egy képet, amin farmert visel, farmeringgel és farmertáskával kiegészítve. Egy divattal kapcsolatos fogyasztói magatartást lefedő Instagram-fiók posztja szerint a Cowboy Carter megjelenése óta 14 százalékkal nőtt a dupla farmer említése a közösségi médiában − írja a The Guardian.
A dupla farmer – más néven kanadai szmoking – régóta megosztó kombináció. Vagy a rossz ízlés, vagy a tökéletes cowboystílus megtestesítője, utóbbi felé hajlik Beyoncé.
A cowboy-core időközben menővé vált a TikTokon, a Levi Strauss pedig ideiglenesen megváltoztatta a nevét az Instagramon Levi’sra. Michelle Gass vezérigazgató egy múlt heti konferenciahíváson hangsúlyozta, hogy a márka a kultúra középpontjában áll.
Szerintem nincs jobb bizonyíték annál, hogy olyasvalaki, mint Beyoncé, aki a kultúra formálója, valóban elnevez egy dalt rólunk
– fogalmazott.
Sheena Butler-Young, a Business of Fashion platform vezető tudósítója szerint azonban a Beyoncé-effektus nem tart örökké. A „bevételi siker” folytatásához elengedhetetlen, hogy marketinggel és termékekkel ösztönözzék a fiatalabb vásárlókat, amihez Beyoncé minden bizonnyal hozzájárul, és a vonzerejét az egyedülálló alapelemeken túlra is kiterjeszti. Beyoncé sok szempontból megadta nekik a kezdőlökést, innen már a Levi’s dolga, hogy kihasználja a helyzetet.