Exkluzív találkozási lehetőséget adott az Indexnek Jamie Cooke, a Warner Bros. Discovery (WBD) kelet-közép-európai, közel-keleti és törökországi ügyvezetője, akit többek között arról is kérdeztünk, hogy a Max májusi indulása után milyen újabb nagy dobásra készülnek, illetve számíthatunk-e új, magyar gyártású műsorokra, sorozatokra és dokumentumfilmekre.
„Örülünk annak, hogy a Max sikeres májusi indulásával az idei évre vonatkozó egyik fő célkitűzésünket már kihúzhatjuk a listánkról. Most teljes gőzzel azon vagyunk, hogy minden továbbra is zökkenőmentesen működjön, miközben megannyi új tartalmat szállítunk az előfizetőinknek” – fogalmazott Jamie Cooke, majd azt is mondta, hogy a Sárkányok háza második évadját, valamint a 2024-es párizsi olimpia játékok minden egyes pillanatának közvetítését is fontos mérföldkőnek tartja a platform életében.
Ráadásul még idén érkezik a Batman világában játszodó Pingvin című széria, valamint a Dűne előzménysorozata, a Dune: Prophecy.
„Van egy nagyon erős csapatunk, amelyik a helyi produkciókkal és dokumentumfilmekkel foglalkozik, és jelenleg is dolgoznak néhány magyarországi ötleten, produkción. Ezen a ponton csak ennyit árulhatok el, de amint lehet, tájékoztatást adunk minden részletről” – mondta Jamie Cooke. Az ügyvezető arra is emlékeztetett, hogy 2023-ban már több európai gyártású produkció is elindult, köztük olyan tartalmakkal, mint a 30 ezüst, A kormányzó ötös, az Egy boldog ember, 2024-ben pedig a Vika! vagy a Nasty, a tenisz fenegyereke.
A WBD kelet-közép-európai, közel-keleti és törökországi ügyvezetője arról is beszélt, hogy az előfizetők visszajelzései alapján platformjukat folyamatosan fejlesztik, jelenleg a világ 65 országában érhetők el. Úgy látja, hogy a WBD növekedhet a magyar streamingpiacon.
A legutóbbi felmérések alapján mintegy 3 millióan használnak valamilyen streamingplatformot Magyarországon, ami igazán szép szám. Mindemellett a szolgáltatói partnerekkel való hosszú távú és gyümölcsöző kapcsolatunknak köszönhetően az egyesített WBD-portfóliónk stabilan jelen van a lineáris üzletágban is, és mivel a Max egyesíti az HBO és a Discovery portfóliójának legjobb kínálatát, beleértve az élő sportot is, azt hiszem, nyugodtan kijelenthetjük, elegendő teret látunk a magyarországi piaci növekedéshez
– mondta a magyarországi streamingpiac helyzetéről Jamie Cooke.
A Max életében ráadásul még az idén jelentős események várhatók. Jamie Cooke szerint a WBD legnagyobb dobása 2024-ben a Sárkányok háza második évadjának megjelenése volt.
A széria sikerét a számok is alátámasztják, nagyon sikeresen indult, hiszen a platform történetének legnagyobb nézettségét érte el, ha a második évadok indulását vesszük figyelembe.
„Következik az év legnagyobb, legfontosabb sporteseménye: a 2024-es párizsi olimpiai játékok. Mivel a Max lesz az egyetlen hely, ahol a nyári olimpia minden egyes pillanatát élőben közvetítik abban a 25 európai országban, ahol az olimpia elérhető, kulcsfontosságú számunkra, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsuk ügyfeleinknek, mind a lineáris, mind pedig a streamingszolgáltatásban” – tette hozzá Cooke, és azt is elmondta, a Batman régóta várt spin-offja a Pingvin – Colin Farrell és Cristin Milioti főszereplésével – idén ősszel érkezik.
A Pingvin közvetlenül a DC 2022-es, Batman című mozifilmjének eseményei után játszódik, és nyomon követi Oswald Cobblepot hatalomra jutását a gothami alvilágban, ahogyan a Batman-univerzum egyik legjelentősebb gonosztevőjévé válik.
Biztosan többségben lehetnek azok, akik azért fizetnek elő valamelyik streamingszolgáltatóra, hogy reklámok nélkül élvezhessék kedvenc filmjeiket és sorozataikat. Éppen ezért volt sokak szerint váratlan húzás, hogy a Netflix és a Disney is elérhetővé tett olyan csomagokat, amelyek olcsóbbak, cserébe az előfizetőknek el kell fogadniuk, hogy kedvenc tartalmaikon hirdetőkkel osztoznak.
A folyamatokat nézve elképzelhető, hogy Magyarországon is ez lesz a jövő, és végül legyen bármilyen drága előfizetésünk is, akkor sem úszhatjuk meg az esti chillezést reklámok nélkül.
A streamingterületen történő változások kritikusai szerint a streamingszolgáltatók először – talán még jól magyarázható módon – a fiókmegosztást szorították vissza, most pedig olyan felületeken helyeznek el reklámokat, amelyek eleve azzal a céllal jöttek létre, hogy ezt kizárják. Az óriások szeme előtt két cél lebeghet:
Sokak szerint a streamingszolgáltatók a reklámokkal tűzdelt új előfizetési konstrukciók révén éppen alapvető ígéretüknek mondanak búcsút, hiszen a cégek és szolgáltatásaik eredetileg abból indultak ki, hogy a felhasználók karnyújtásnyira legyenek a minőségi tartalmaktól, reklámmentesen, megszakítások nélkül.
Jamie Cooke erről a folyamatról is beszélt, és az Index kérdésére elmondta, hogy kilenc európai országban (Norvégiában, Svédországban, Dániában, Finnországban, Hollandiában, Romániában, Lengyelországban, Franciaországban és Belgiumban) már bevezették a reklámokkal tűzdelt olcsóbb előfizetési szinteket. „Az első jelek nagyon pozitívak, különösen a hirdetésértékesítő partnereink részéről. Igen, hosszú távon ez olyan modell, amelyet más piacokon is megvizsgálnánk, de hogy mikor és milyen módon, az még kérdéses.”
(Borítókép: HBO pressroom)