A debreceni Csokonai Nemzeti Színház igazgatója és művészeti vezetője egyszerre érkeztek a teátrumhoz, most azonban csak egyikük marad a pozíciójában. A szezonnyitón szó esett a beruházásokról, a jegyekről és a műsorról is.
A teátrum szeptember 4-i szezonnyitó társulati ülésén Papp László polgármester elmondta, hogy a városvezetés a maga részéről büszke arra, hogy ilyen nehéz időszakban is képesek voltak végigvinni két ekkora, összesen 23 milliárd forint értékű színházberuházást. Az elvárás viszont magas: nézők kellenek, akik újra és újra visszatérnek, magas művészeti minőség, régiós kulturális vezető szerep, mert ez Debrecen missziója.
A Csokonai Nemzeti Színház nézőtere az átalakítás után 350-ről 560 fősre emelkedett, míg a Csokonai Fórum kamara- és stúdiótermében további összesen 500 szék kapott helyet. A polgármester az előzőnél „sokkal-sokkal sikeresebb” évadot kívánt a társulatnak, ugyanis elmondása szerint az „ekkora terek megtöltése nem kis feladat”.
A 2018/2019-es évadban 85,5 ezer jegyet sikerült eladniuk, a 2013/2014-esben 93 ezret, 2010 körül pedig még százezer feletti értékesítésre is volt példa. A szezonnyitón azonban nem a jegyeladás volt a központi téma, hanem Szabó K. István művészeti vezető távozása. Munkáját egy ötfős művészeti tanács veszi át, ez azonban a 2024/2025-ös évad műsortervét nem érinti. Szabó K. Istvánra a következő évadokban rendezőként számítanak majd.
Mátyássy Szabolcs igazgató a Cívishírnek nyilatkozott Szabó K. távozásával kapcsolatban:
Egy év alatt kiderült, hogy teljesen más a szakmai álláspontunk a színházról. Máskor is előfordult már, hogy igazgató és művészeti vezető együtt indultak el, de rá kellett jöjjenek: nem megy. Számomra az a legfontosabb, hogy jól működő, stabil színházat csináljunk, ahol az egész társulat biztonságban érezheti magát, a helyzetek átláthatók
– mondta.
A művészeti tanácsban elvileg három külsős – Debrecenen kívüli, de magyarországi – és két belsős színházi szakember kap majd helyet. Mátyássy Szabolcs úgy gondolja, ez a modell nagyobb rálátást biztosítana, a javaslatokat közösen tudnák megvitatni, képviselni, s a színház biztonságos működése szempontjából elemi érdek ennek az elgondolásnak végrehajtása. Az egyeztetések már folynak, de nem szeretnének kapkodni.
Az éves műsorral kapcsolatban az igazgató elmondta, hogy a nyár folyamán a Nagyerdei Szabadtéri Színpadon kilenc előadást mutattak be telt ház előtt, és levonták a következtetéseket. Kipróbálták magukat minden műfajban, több színházszakmai koncepció alapján. A nézettségből egyértelműen látszik, hogy „az érzelmekkel teli, szép történeteket, különösen a zenés darabokat szereti a közönség”. Emiatt főleg musicaleket, operettet, vígjátékokat fognak játszani a Csokonai teátrumban, a művészi, költői színházra jellemző darabokat pedig a Csokonai Fórum színpadán lehet majd megtekinteni.