Index Vakbarát Hírportál

A leggyakoribb filmplakátklisék

2013.08.01. 08:29

Nemcsak a filmek épülnek fel ugyanazokból a klisékből, a plakátokon is újra meg újra visszaköszönnek bizonyos elemek. Ennek bizonyítására összegyűjtötték a leggyakrabban használt filmplakát ötleteket. Úgy tűnik, hogy egy vörös ruhás nő, egy közelkép egy szemról vagy Tom Cruise profilból soha nem fog eltűnni a plakátokról.

Ha romantikus komédiáról van szó, akkor a női főszereplő kizárólag piros ruhában szerepelhet a film plakátján. Erre a szabályra rögtön százhatvan példát találtak a 27 idegen igentől az Amélie csodálatos életén át egészen az Aranyoskámig, bár utóbbi esetében a nő igazából egy nőnek öltözött férfi volt. Ha a markeingcsapat nem tudja, hogy mivel adja el a filmet, csak ráad egy szexi vörös ruhát a női sztárra és meg van oldva a kérdés.

Akciófilmek vagy sci-fik esetében ugyanilyen gyakori megoldás a főhős feketébe öltöztetése és lefotózása hátulról, ahogy szembenéz valami hatalmas, ismeretlen veszéllyel. Ezt használták a Penge plakátján, a Watchman: Az őrzők és az Országúti ámokfutó esetében is. Hogy ezek a poszterek messziről pont ugyanúgy néznek ki, mellékes.

Nem tudják elégszer ellőni a közelről mutatott szem motívumát sem. Ráadásul a szemek színe sem mutat túl sok változatosságot, leggyakrabban kék vagy zöld szem szerepel a plakátkon, barna a legritkább esetben. Ilyen plakátot kapott a Rekviem egy álomért, a Kampókéz és A szem is, utóbbi mondjuk joggal.

Tom Cruise százmilliós mosolyánál csak a profilját szeretik jobban a filmstúdiók. Így aztán, ha játszik egy filmben, nem is kell sokat gondolkodni, elég rátenni a fejét oldalról a plakátra. A Cruise-profilt csodálhatjuk többek között a Misson:Impossible első és második részének, a Különvéleménynek, a Kéjjel-nappalnak és a Jerry Maguire-nek a plakátján is. De még a Tágra zárt szemek plakátját is sikerült úgy megcsinálni, hogy Nicole Kidman feje véletlenül se takarja ki a legendás arcélt.

Szintén a romantikus komédiák plakátjainak visszatérő eleme a két főszereplő, ahogy egymásnak háttal állva mosolyognak a kamerába. Ezt a beállást csodálhattuk a Micsoda nő plakátján, de a Hogyan veszítsünk el egy pasit tíz nap alatt? és a Két hét múlva örökké című Sandra Bullock-filmhez is készítettek ilyen posztert.