Index Vakbarát Hírportál

A női csevej bevonzza a moziba a nézőket

2014.04.03. 17:35

Egy friss kutatás szerint több bevételt termelnek azok a filmek, amelyekben a női szereplők egymással beszélgetnek, mint amelyekben nincs ilyen jelenet. Érdekes pontja még a kimutatásnak, hogy kifejezetten jót tesz a filmek bevételének, ha ez a női csevej nem a férfiakról folyik, hanem valami másról. A FiveThirtyEight blog elemezte az 1990 óta megjelent filmeket és arra a következtetésre jutott, hogy a női szereplők pozitív irányba befolyásolják a filmek bevételét.

Az általuk kifejlesztett Bechdel tesztben aszerint vizsgálták a filmeket, hogy vannak-e benne egyáltalán női szereplők, ha igen, beszélnek-e egymással úgy, hogy csak ők vannak a jelenetben, és ha igen, akkor férfiakról, vagy egyéb témáról folyik-e a társalgás. A vizsgálat alapján arra jutottak, hogy a női szereplős filmek többet hoznak vissza rájuk fordított költségekből, mint azok, amelyek nem felelnek meg ennek a kritériumnak. Ennek legjobb példája például a Jégvarázs, ami minden idők legsikeresebb animációs filmje lett, de például döntögette a bevételi rekordokat a Gravitáció is, amiben pedig csak egyetlen női szereplő van, az se nagyon beszél senkivel. Annyiban viszont érdekes a kutatás, hogy ellentmond annak a Hollywood-szerte elterjedt nézetnek, miszerint a nőket megcélzó filmek nem termelnek annyit, mint a férfiaknak szánt filmek.

Az általuk elemzett 1615 fimből egyébként 53 százalék ment át a Bechdel teszten, és 47 százalék nem.