További Cinematrix cikkek
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
Még októberben vallott színt az Index kultrovata: akkor írtuk meg, hogy melyek azok a filmek, amiket az összes barátunk utál, a kritikusok lehúzták vagy észre sem vették, díjakat nem kapott, hatalmasat bukott a kasszáknál, de mi mégis szeretjük. Mivel ezek a filmek közutálatnak örvendenek, vagy totális érdektelenség övezi őket, kicsit már szégyelljük is, hogy bejöttek nekünk. Kiderült, hogy vannak közöttünk rajongói Kevin Costner gigabukásának, a Waterworldnek, ahogy Johnny Depp béna Rumnaplójának vagy Peter Jackson egyetlen sikertelen filmjének is. A cikkre jött egy csomó komment és olvasói levél, amikből kiderült, hogy mik az olvasók eltitkolt kedvencei. Ezek jönnek most.
Álomháború (2011)
"Nekem a Sucker Punch (Álomháború) az a film, amit bármikor meg tudok nézni, pedig az összes ismerősöm utálja", írta Álmos, hozzátéve, hogy nem érti, hogy miért, mert szerinte "rendkívül jó a zenéje, legalább százszor meghallgattam már az albumot. Ciki nem ciki, de a Tomorrow never knowsba is ott szerettem bele (meg később a Mad menben). A zene ráadásul nagyon passzol a képi világhoz, segítségével az ember elvész a filmben". Álmosnak a film képi világa is nagyon tetszett: "különleges, dark, steampunk és morbid. Az egész jól bemutatja, milyen lehet egy kihasznált lánynak, aki a fantázia világába menekül a valóság elől. Kicsit a Viharszigetre emlékeztet". A történettel és a színészi munkával is elégedett: "egyáltalán nem rosszak a színészek. Értem én, hogy a jó az nem ilyen, de ehhez talán annyira nem is kellett volna. Minden annyira együtt van, és mégsem szereti senki. Érthetetlen :)"
Álmostól ezúton is elnézést kérünk, amiért arra a kérdésére, hogy nekünk mi a véleményünk a filmről, elküldtük neki a Kardozós kurvák kínszenvedése című cikket, amiben olyanokat írtunk, hogy az Álomháború "az év legnagyobb csalódása. Ilyen trehány módon összetákolt forgatókönyvet és ennyire öncélú vizuálorgiát még a legtehetségtelenebb B-filmesek sem mernének leadni a stúdiófőnököknek". Erre természetesen semmilyen alapunk nem volt azok után, hogy szeretjük A jövő hírnökét.
Upside down (2012)
"Én kimondottan szeretem az Upside down-t, ami Magyarországon például nem is kapható DVD-n (pedig megvenném - nem tudom, hogy moziban ment-e), én kalózváltozatban láttam, felirattal. Eddig akárkinek meséltem, ajánlottam, nem is hallottak róla, bár amikor két mondatban összefoglaltam, megállapították, hogy "jól hangzik". Sci-finek nem ez a legjobb, de ha sci-fi köntösbe bújtatott romantikus filmnek mondjuk, máris teljesen jó. Szóval ez nem alulértékelt, hanem nem is ismerik" panaszolta G.Foyle nevű kommentelőnk Juan Diego Solanas romantikus sci-fijéről. Nem ő az egyetlen, akinek bejött ez a film, Dr_utcai_arcos szerint "hatalmas film, tessék megkeresni valamilyen torrentoldalon, biztos, hogy nem lesz itthon bemutatva :/".
Nem is lett, pedig a főszereplők, Kirsten Dunst és Jim Sturgess a magyar nézők előtt sem ismeretlenek, a film alapsztorija és látványvilága pedig egészen egyedi. Adott két bolygó, melyek egymás fölött léteznek, átjárás ugyan van, de veszélyes és tilos. A közös képeken az egyik szereplő mindig fejjel lefelé van, attól függően, hogy éppen kinek a szemszögéből nézzük a dolgokat. Naná, hogy ebből a két világból szeret egymásba két ember. Nehéz megmondani, hogy azonkívül, hogy itthon ez a film ismeretlen, alul is van-e értékelve. Az a kevés néző, aki Magyarországon látta, elégedett lehetett vele, legalábbis erre utal, hogy a port.hu-n 8,3 ponton áll. Az IMDb-n viszont csak 6,4 pontot kapott, a külföldi kritikusok pedig kifejezetten utálták (27 százalék a Rotten Tomatoes-on.)
Az esemény (2008)
"Nekem a The Happening (Az esemény) ilyen film. Mindenki utálja, mégis szeretem. Az alapötlete is tetszik, a rendezése is tetszik, a képi világa is tetszik", írta Chocho86, és volt, aki melléállt. (Talán nem viccből.) "Ne izélj, a Happening nagyon állat film! Ahogy sorban hullanak el az emberek, meg ahogy mindig feltámad a szél (nincs spoiler!!), brrr most is feláll a szőr a karomon!!" Pedig M. Night Shyamalan ökothrillerét tényleg mindenki utálta: a Rotten Tomatoes-on például egészen katasztrofális 17 százalékon áll.
Az Index sem volt kivétel: "a Lány a vízben rendezője a legveszélyesebb ökoterrorista, filmjével többet ártott, mint használt a természet- és környezetvédelemnek. Fákat akarok megsemmisíteni, mert igenis a fa is tehet róla, hogy ilyen hülyeség az eszébe jutott a rendezőnek", írtuk a filmről bemutatásakor. Anyagilag mégsem volt teljesen sikertelen Az esemény, a 48 millió dollárból készült filmmel végül több mint 163 milliót kerestek, szóval a világot a lehúzó kritikák ellenére érdekelte, hogy kínozzák Mark Wahlberget a szelek.
Sky kapitány és a holnap világa (2004)
"Amit mindenki elfelejtett az elmúlt 10 év alatt: Sky Kapitány és a holnap világa. Pedig egy tök korrekt, egyedi látványvilágú film. Ami pont azt adja, amit kínál: mesterien idézi meg a 30-as évekbeli ponyvák világát. Sajnos valamiért nem néztem meg anno moziban, ezt a mai napig bánom. Amúgy a kritikusok sem utálták, de a Gyűrűk ura, Holtak hajnala, SW előzmények korában elsikkadt", írta The Man Who Laughs.
Igaza van, mi például kifejezetten szerettük: "semmi jót nem ígér a cím, csak amerikai képregényekből hegesztett, kisgyereknek való pókemberes bénázást. De ez az ígéret hamis. A Sky kapitány és a holnap világa csuda izgalmas mese, valamint szapora főhajtás a sci-fi történetének nagyjai előtt. Wells, a King Kong, Fritz Lang Metropolisa, a Csillagok háborúja és szinte minden jelentős alkotás ott van a díszletekben, finom utalásokban, a Sky kapitány lényegében ilyen kacsintásokból áll össze - és ennek ellenére összeáll, pedig szét is eshetne" írtuk róla 2004-ben. Ennek ellenére tény, hogy amit a film rajongói vártak, hogy a Sky kapitány kultfilmmé válik, nem következett be.
A kilencedik kapu (1999)
"A kilencedik kaput hiányolom a listáról. Elég nagyot bukott, 38 millióból csak 18-at hozott az USA-ban. Összességében olyan +20 körül állt meg, le is húzták. Én mégis megnézem évente kétszer" jasszgeri szerint Roman Polanski 1999-es könyvdetektíves filmjét utálta méltatlanul a közönség és a kritika. Anyagilag Johnny Depp főszereplése ellenére valóban bukás volt, ha ugyanis egy film 38 millió dollárba kerül (és ebben a marketingköltségek nincsenek benne), és a világon összesen 58 milliót kapar össze (kommentelőnk jól emlékezett, az USA-ban csak 18 milliót), akkor az bizony gigantikus bukás.
Ráadásul az újságírók többsége egyetértett abban, hogy ez a film a nyomába sem ér Polanski remekeinek, a Rosemary gyermekének vagy az Iszonyatnak. "Nem egy Rózsa neve az biztos. Tulajdonképpen arról van szó, hogy semmire nincs megfejtés, ott ülünk hülyén nézve és az Ördögről semmivel többet nem tudunk meg, mint amit akkor tudtunk, mikor beléptünk a vetítőterembe. Talán a sznob amerikaiak szemüvegviseleti szokásairól és a minibár rejtelmeiről valamivel többet" írta az Index. Jasszgeri mégsincs egyedül: A kilencedik kapu jelenleg 7,8 ponton áll a port.hu-n, ami egyáltalán nem rossz, és olvashatunk róla egy rakás lelkendező kommentet.
Bizánci tűz (1990)
"Két jelöltem van a listára: Az utolsó cserkész, Bruce Willis legkúlabb filmje, és a Bizánci tűz a teljes baromságával és kavarásával, valamint a filmtörténelem egyik legjobb dialógusával (Ne akarja, hogy olyat tegyek, amit nem tennék meg... :D :D :D)", írta calibaan. Furcsa, hogy alulértékeltnek tartja a Bizánci tüzet, mert ez a film a maga műfajában, az akció-vígjátékok között nem számít mostohagyereknek. Mivel elég régi, nyilván azóta felnőtt egy-két generáció, amelyik nem ismeri. A főhős, Gus (Christophe Lambert) kasszafúró, aki társával, a kétbalkezes Brunóval (Christopher Lloyd) megszerzi a Bizánci tűz nevű, rubinnal ékesített gyűrűt. Ez aztán jó sok bajt hoz a fejükre, mert ez a gyűrű kell a törököknek, a maffiának, de keresik a rendőrök és a kommandósok is.
Lehet, hogy a mai tízen- és huszonévesek közül kevesen ismerik, de akik a kilencvenes években látták, természetesen VHS-en, azok nem felejtették el. Erre utal az is, hogy tele van az internet olyanokkal, akik ezt a filmet keresik az eredeti magyar szinkronnal (ugyanis később készült hozzá egy másik változat is, de a rajongók esküsznek Mácsai Pál és Reviczky Gábor kettősére.
Tágra zárt szemek (1999)
A mi listánkon szerepelt Stanley Kubrick utolsó filmje, a Tágra zárt szemek. Sok kritikus óriási blöffnek tartotta, az amerikai nézőket teljesen hidegen hagyta. Tom Cruise és Nicole Kidman főszereplése és szexjelenetei ellenére csak 55 millió dollárt hozott, a totális bukástól az mentette meg, hogy a világ többi részén több mint 100 millió dollárért vettek rá jegyet. Mi mégis szeretjük, és most az is kiderült, hogy az olvasók is. Legalábbis ezzel a filmmel kapcsolatban írták a legtöbben, hogy egyetértenek velünk.
"Engem kifejezetten idegesít, hogy az embereknek nem tetszik a Tágra zárt szemek. Szerintem ez Kubrick legőszintébb és legszemélyesebb filmje. A mestert mindig kritizálták az érzelemmentességéért, azért a hideg kimértségért, ahogy a filmjei karaktereit ábrázolta. Na, ez a film erre abszolút rácáfol: ez egy történet a szerelemről, az emberi kapcsolatokról. A főszereplő mitológiai utazása az érzelmek legmélyebb bugyraiban, a tudatalatti és az álmok világában. Mellesleg meg egy nagyon erős társadalomkritika, Kubrick ezúttal magát az Illuminatit célozza meg. Szóval szerintem aki letudja annyival, hogy szar, az egyszerűen nem érti" írta thegoddamnbatman, The Welsch szerint pedig "az Eyes Wide Shut egy remekmű". "A Waterword az egyik legrosszabb film, amit valaha láttam, a Tágra zárt szemek az egyik legjobb" írta dalia.