Tényleg reneszánszukat élik a 2000-es évek elején népszerű Bazi nagy lagzi-filmek, ahol mindig valamelyik random népcsoport sztereotip fia és lánya habarodott egymásba, és bár az elején utálták egymást, a köztük lévő kulturális különbségek ellenére is össze tudtak csiszolódni a film végére. A felejthető Zűrös olasz esküvő, az egyszer végigheherészhető Spanyol affér és az Indiában játszódó, fergeteges Marigold Hotel 2 után most azt is megnézhetjük a hazai mozikban, hogyan buliznak a hollandok az esküvőjük előtt, alatt és után a szikrázóan napfényes Itáliában.
Igen, a film pofátlanul hatásvadász módon tipizálja a jól bevált klisék szerint Európa népeit:
A holland nők vagy platinaszőkék vagy szeplős vörösek, de mindenképpen ridegek, és csak egy masszív alkoholizálás után oldódnak fel a gátlásaik, akkor viszont nagyon.
Az olasz férfiak pedig folyton kiabálva beszélnek, mindig spagettit zabálnak, az utca túloldalára is tűzpiros Alfa Romeóval járnak, és a vidéken élő anyjuk számukra a legfontosabb nő az életben.
Nem ismerem a holland filmipart, de az így is feltűnt, hogy a fapapucs és a szélmalom népe néhány éve szakmányban ontja az amerikai romantikus vígjátékok és drámák legelcsépeltebb kliséi mentén felépített, hazai gyártású közönségfilmeket. A Step Up és a Street Dance táncversenyes világát például Body Language címmel forgatták újra, a Másnaposok Las Vegas-i és távol-keleti bulijait pedig Ibizával helyettesítették.
Ugyanez a társaság (egy Johan Nijenhuis nevű producer és a haveri köre) most romantikus holland vígjátékot forgatott a Bazi nagy lagzi-filmek mintájára, a pisai ferde torony és a festői Appennin-hegység árnyékában, faék egyszerűségű történettel:
Sanne (Sophie van Oers) egy Olaszországban élő, holland esküvőszervező, aki mindig mindenkit megríkat a szép köszöntőbeszédeivel, de természetesen ő maga évek óta szerencsétlen a szerelemben, és még a 30. születésnapját is egyedül ünnepli.
Ekkor jelenik meg a semmiből egy jóképű, sportkocsival száguldozó amorózó (Jan Kooijman), aki azonban válóperes ügyvéd, így nem hisz sem a szerelemben, sem a házasságban.
De nem kell aggódni, a teljesen eltérő életfelfogású főszereplők a végén összejönnek,
csak addig végig kell néznünk az esküvőszervező lány és a sportkocsis ügyvéd vergődését a saját kirakatkapcsolatukban,
miközben egy vén itáliai panzióban nemcsak a harmincasokat, de a szüleik korosztályát is utoléri a szerelem.
Jó film? Dehogy! Borzasztó!
Port.hu: 6,5 csillag
IMDb: 5,1 pont
Index-ítélet: 3/10
Lényegében az egész hollywoodi közhelyeket felvonultató történet benne van az előzetesben:
Poénok helyett bikinis csajokkal van tele a Toszkánai esküvő
A készítők is érezhették, hogy a kliséktől roskadozó szerelmi történetek nem fogják eléggé kitölteni a teljes játékidőt, ezért bedobtak két olyan elemet, amivel nem igazán lehet hibázni:
megcsodálhatunk néhány autókázós jelenetet, gyönyörűen épségben maradt oldtimerekkel, az olasz kisvárosok festőien szűk macskaköves utcáival és a háttérképnek is beállítható, hegyes-völgyes mediterrán tájjal,
őrült legény- és leánybúcsút is kapunk, csajokkal smároló menyasszonnyal és ejtőernyőzés közben jegygyűrűket leejtő vőlegénnyel.
Ezeknek a jeleneteknek az őrült tempója viszont nagyon elüt a film többi, irgalmatlanul lassan hömpölygő részétől. a nézőnek az az érzése támad, mintha az Olaszországban forgatás ürügyén lazuló hollandok
egyszerre forgattak volna remake-et a Bor, mámor, Province-ból, a Koszorúslányokból és a Legénybúcsúból, de a munka közepén kirúgták mindhárom stábot, és összevágtak valamit a már meglévő jelenetekből.
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.