Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA gyönyörű idő betett a moziknak
További Cinematrix cikkek
- A Netflix megcsinálta a saját Breaking Badjét, csak sokkal viccesebben
- A világ egyik legcsúfabb oldalát mutatja be ez az új Netflix-film
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
A nevetségesen szép időjárás meghozta a hatását, elég kevesen mentek moziba a hétvégén, összesen 56 365 jegyet váltottak a magyarok. Ebből bő 17 ezren a Halálos iramban 7-re voltak kíváncsiak (kritikánk itt), nagyjából úgy, mint a világ összes pontján. Második helyen mutatkozott be a Blake Lively főszereplésével készült Adeline varázslatos élete, ami a címével ellentétben nem egy bohókás francia pincérnő rokonáról szól, hanem egy generációkon átívelő romantikus történet egy halhatatlan főhősnővel, ezt nálunk 9573-an nézték, ez elég volt most a második helyre.
A szörnyű kritikákat kapott A pláza ásza Vegasban nálunk nem akkora bombasiker, mint Amerikában, itt csak 8448 néző volt rá kíváncsi. A negyedik helyen a mordori Szovjetuniót röhejesen bemutató A 44. gyerek (kritikánk) áll 4240 nézővel, utána következik a Bérhaverok 3797-tel (kritikánk itt), hatodik helyen a csapnivaló A Lazarus hatás (kritikánk emitt), és így tovább. A Liza, a rókatündér (kritikánk erre) a nyolcadik helyen áll, szépen lassan beérik a százezer nézőt megcélzó kampány, ugyanis egész pontosan az össznézőszámban 624 jegyre lenne szükség a bűvös kerek hatjegyű számhoz. Sajnos az év egyik legjobb vígjátékát, a Hétköznapi vámpírokat csak 715-en nézték meg, igaz, ennek köze lehetett ahhoz is, hogy a film elérhető volt már hónapok óta az HBO Gón, adták a tévében a Cinemaxon, adták nálunk szintén a Titanicon, illetve decemberben aki akarta, már letorrentezhette tökéletes minőségben.
Teljes hétvégi magyar nézőszám:
Film | Forgalmazó | Nézőszám | Hétvégi bevétel |
1. Halálos iramban 7 | UIP | 17 458 fő | 53 919 029 forint |
2. Adaline varázslatos élete | Big Bang Media |
9573 fő
|
13 229 156 forint |
3. A pláza ásza Vegasban | InterCom | 8448 fő | 11 105 020 forint |
4. A 44. gyermek | Big Bang Media | 4240 fő | 6 137 007 forint |
5. Bérhaverok | InterCom | 3797 fő | 5 245 450 forint |
6. A Lazarus hatás | Big Bang Media | 3295 fő | 4 516 365 forint |
7. Hamupipőke | Forum Hungary | 3045 fő | 3 835 320 forint |
8. Liza, a rókatündér | A Company | 2325 fő | 3 351 139 forint |
9. A beavatott-sorozat: A lázadó | Big Bang Media | 2103 fő | 3 052 590 forint |
10. SpongyaBob: Ki a vízből! | UIP | 2081 fő | 2 987 070 forint |
Amerikában szintén a Halálos iramban vezet; igaz, 37 százalékkal kevesebben nézték, mint előző hétvégén, de így is beszedett 18 millió dollárt. Utána a Pláza ásza második része következik, aztán az Adeline csodálatos élete, majd a nálunk a mozikból kigolyózott Végre otthon. Az ötödik helyen a Timur Bekmambetov producerelésével készült, kis költségvetésű webkettes horror, az Unfriended áll, illetve felküzdötte magát a hatodik helyre a nálunk csak a Titanicon bemutatott Ex Machina, emögött az is állhat, hogy a héten hozzáadtak a vetítő mozik számához úgy durván ezerkétszázat. A másik ilyen meglepetés a nyolcadikról a kilencedik helyre csúszott Monkey Kingdom című, értelemszerűen majmos Disney-dokumentumfilm.
Amerikai hétvégi mozibevétel: