Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAnne Hathaway kolosszális szörnyeteg nyomába ered
Nacho Vigalondo rendező már az első filmjével is bizonyította, hogy érdemes lesz rá odafigyelni, ez a film pedig a kis költségvetésű, időutazós sci-fi, az Időbűnök volt, amit aztán egy kevésbé sikerült földönkívülis sci-fi követett (ez volt az Extraterrestrials), majd forgatott egy szupervicces epizódot a VHS-antológia harmadik részéhez – ez meg egy párhuzamos univerzumos sci-fi volt. Tavaly megjelent a határozottan nem sci-fi Open Windows Elijah Wooddal és Sasha Greyjel a főszerepekben, ami Magyarországra sajnos nem jutott el (az Időbűnök is csak DVD-n), de most úgy tűnik, hogy egy olyan filmet készít, aminek minden esélye megvan, hogy egy plázában nézzük. A Colossalnak – amit egyébként a gyártó éppen most árul Cannes-ban – két főszereplője van: egy óriásszörny és az Oscar-díjas Anne Hathaway.
A gyártó úgy próbálja eladni a Colossalt, mintha a Godzilla és a Japánban játszódó Elveszett jelentés keresztezése lenne, a sztorija pedig a következő: egy átlagos New York-i nő (Hathaway) elveszíti a munkáját és a férjét is, és teljesen maga alatt van, amikor meglátja, hogy a tévében egy japán szörny városokat pusztít. Valahol mélyen úgy érzi, hogy neki köze lehet ehhez az egész mizériához, úgyhogy elutazik Japánba, hogy szembenézzen a szörnyeteggel.
Azt nem szabad elfelejteni, hogy Vigalondót régebben Oscarra is jelölték a 7:35 In The Morning című rövidfilmjéért.