Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAzért CGI is bőven volt a Mad Max 4-ben
A hosszúsága ellenére elképesztően érdekes Mad Max-cikket közölt az FX Guide magazin, amiből kiderül: bár A harag útjában tényleg a namíbiai sivatagban száguldoztak Guy Norris kaszkadőrei a tuningolt csotrogányaikkal, Charlize Theron pedig férfi akcióhősöket megszégyenítően ugrált, rohangált és verekedett a harci kamiont mellett, alatt és fölött a forgatáson, de azért az utómunkánál is keményen odatette magát a stáb.
Itt például jól látható, hogy azért olyan nagyon sok elnyomott lakosa nem volt a Citadellának, Immortan Joe csupa sugárfertőzött mutánsból álló népét a CGI-mágusok tették a jelenetekbe, a visual effects supervisor Tom Wood vezényletével:
És természetesen a szuperlátványos homokviharos jelenet is megizzasztotta az Iloura, a Method Studios, a BlackGinger, a 4DMax és a Hybrid Enterprises szerverfarmját, mire a rendező által megálmodott számítógépes animációkból filmszerű részletek lettek:
Úgyhogy annak ellenére, hogy nagyjából a film 80 százalékában régivágású trükkökket hasznát a rendező (azaz megépítettek mindent, mint a '80-as években), volt jópár zöld háttér előtt felvett jelenet is, amihez George Miller és csapata beköltözött a Sydney mellett lévő, régi Dr D stúdióba.
Természetesen a kaszkadőrök, és persze a homokot nyelő, bevállalós színészek állhatatos munkájából semmit sem von le az, hogy egy kicsit utólag is megpiszkálták a jeleneteiket, sőt! Pont a különböző szekciók profi, együttes munkája kellett ahhoz, hogy a Mad Max: A harag útja az elképesztő vizuálorgiájával az idei év eddigi legjobb blockbustere legyen!