Hatalmasat égett Amerikában a FIFA-film
Bár a Cannes-i Filmfesztiválon már tavaly májusban bemutatták Frédéric Auburtin FIFA-filmjét, Amerikába csak a hétvégén jutott el A közös szenvedély. A Los Angeles-i bemutatóra mindössze ketten voltak kíváncsiak (igen, jól olvasta): az egyik néző egy igazi focidrukker, míg a másik néző magára a filmre volt kíváncsi, de csalódnia kellett. Ahogy nekünk is az Indexben, a FIFA-mozi egész pontosan nulla pontot kapott tőlünk.
A közös szenvedély nem film, hanem egy színes agitpropanyag, amit a ronda díszletek és a ripacskodó színészek még lejjebb húznak a posványba. Soha, senkinek nem szabad megnéznie
– írta Sixx a kritikánkban.
Hiába időzítették kiválóan A közös szenvedély amerikai bemutatóját (az elmúlt hetekben szinte minden médium a FIFA-botrányoktól és Sepp Blatter lemondásától volt hangos), a film a nyitóhétvégéjén mégis csupán nevetséges 607 dollárt (kevesebb mint 170 ezer forintot) hozott a mozik kasszáinál, írja a Guardian. Volt olyan phoenixi mozi, amelyik mindössze egyetlen jegyet tudott eladni a filmre, kilenc dollárért. Csak viszonyításképp: ehhez képest a film költségvetése valahol 25 és 32 millió dollár között alakult.
Ez alapján úgy tűnik, hogy még az a tíz mozi is soknak bizonyult a FIFA-film számára, amelyekben vetítették a Közös szenvedélyt. Az amerikai mozikban egyébként ezen a hétvégén a Zimány Lindával kavaró Jude Law Budapesten forgatott A kém című vígjátéka tarolt nagyot, 30 millió dollárral, ami azért a Közös szenvedély 600 dollárjához képest kirívóan szép eredmény.