Ridley Scott rendezheti Leonardo DiCapriót a Kartellben
Még ki sem hült El Chapo, A köpcös nyoma abban a mexikói börtönben, amiből egy légkondicionált, kiválóan aládúcolt, lebetonozott, de sajnos villamosvonalat valamiért nem tartalmazó alagúton át lógott meg, máris egymásnak estek a hollywoodi stúdiók Don Winslow Kartell című regényének filmjogaiért. A bestsellerírónak ez volt a harmadik, a mexikói drogkartelekkel foglalkozó könyve, a középsőből (Savages, azaz Barbárok) Oliver Stone forgatott egy felejthető filmet, de az első (The Power of the Dog, magyarul Drogháború) és a nemrég megjelent Kartell filmjoga még szabadon hevertek.
A Fox végül nyolcmillió dollárt fizetett az írónak a könyvek jogaiért, és leszerződtette Ridley Scott rendezőt a projekt mellé, majd azonnal leültek Leonardo DiCaprióval is tárgyalni, aki állítólag nagyon hajlana arra, hogy a főszerepet elvállalja.
A Drogháborúból egyébként már 2006-ban megírta az első forgatókönyvvázlatot Winslow, de már akkor úgy volt vele, hogy a sztori, ami egy Adan Barrera nevű mexikói kartellvezérről és az őt évtizedeken át üldöző DEA-ügynökről, Art Kellerről szól, csak akkor mutatna jól a moziban, ha ahhoz a tíz év kutatása nyomán írt Kartell is hozzátartozik. A Fox vélhetően két filmet tervez a két, elég vastag könyvből (puhafedelű kiadásban 600 oldal darabja), az elsőt 2016-ra, a másodikat 2018-ra.
Egy dolgot viszont nem árt tisztázni: a két regény, és a bennük szereplő Barrera nem El Chapo története, hanem a teljesen értelmetlen drogháborúé, amit az USA Dél-Amerikában folytat. A főszereplői valóban drogbárók, de nemcsak egy kartell, hanem az összes nagy mexikói bűnszervezet szóba kerül a regényekben, előkerülnek kolumbiai kapcsolatok, hondurasi repterek és nicaraguai bérgyilkosok, gyerekkatonák és drogos prostik, korrupt ügynökök és rengeteg erőszak. Az biztos, hogy DiCaprio jó lesz Kellernek, de az is, hogy a Kartellben már idősebb férfiként ábrázolt ügynök sztoriját időben előrébb kell majd helyezni. Don Winslow íróról a Könyvesblog itt írt portrét pár éve.