Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMGary Oldmannek megvan a véleménye a Spotlightról
Gary Oldman híres arról, hogy különösen megosztó nyilatkozatokat tesz. Annak idején egy Playboynak adott interjú miatt kellett magyarázkodnia, ahol védelmébe vette Mel Gibsont, elítélte a hollywoodi képmutatást és még a pápáról is megmondta a magáét.
Legújabb filmje, a Beépített tudat április végén kerül a mozikba, aminek promókörútján beszélgetett a sajtóval és újfent nem rejtette véka alá a véleményét. Eltűnődött azon, hogy az Arábiai Lawrence vagy az Elfújta a szél után, hogyan lehetett a Spotlight - Egy nyomozás részleteinek odaadni a legjobb film díját.
Oldmannek még mindig fáj, hogy 2011-ben a Suszter, szabó, baka, kém (részben Magyarországon forgatott) filmje teljesen hidegen hagyta az Akadémiát és 3 jelöléséből egyet sem tudott díjra váltani. Az alkotói gárda különösen erős volt, Oldman mellett szerepelt benne Colin Firth, Benedict Cumberbatch és Tom Hardy, a producer, Tim Bevan, addig már két legjobb film jelöléssel rendelkezett, azóta pedig két újabbat is begyűjtött.
A két filmet egymás mellé téve észrevehetőek a hasonlóságok, a hasonló jellegű, komoly drámák gyakran díjak nélkül maradnak az Oscar gálákon, a Spotlight azonban bebizonyította, hogy egy komoly témáról ilyen szándékosan visszafogott alkotás is megkaphatja a legnagyobb amerikai filmes elismerést.
Arról nem esik szó, hogy kinek kellett volna inkább kapnia a díjat, azt viszont érdemes megjegyezni, hogy az Akadémia választásait mindig sok kritikával illették, például A némafilmes 2011-es vagy az Ütközések 2005-ös díjai szakértői körökben is meglepetést okoztak.
Ne maradjon le semmiről!