Az elmúlt pár évben egyre nyitottabb kínai filmpiacnak köszönhetően az ország most már az amerikaiaknak is fontos. Az új Amerika Kapitány például az első hétvégén összeszedett 220 millió dolláros nemzetközi bevételéből 95,8-at, vagyis kicsit kevesebb mint az összeg felét köszönheti a kínai bemutatóknak. Ez egyébként a második legjobb háromnapos nyitás egy nem helyi filmtől kínai mozikban. Nem csoda, hogy a Hollywood Reporter értesülései szerint az Amerika Kapitány: Polgárháború-t rendező Joe és Anthony Russo producercéget alapított Kínában, hogy megalkossa a kommunista ország saját filmes szuperhőseit.
Az Anthem & Song vállalat a kínai Beijing FangJin Visual Media Culture Communication Companyvel szövetkezve segíti létrehozni az első saját szuperhőseit az országnak. Az A Hero's Awakeningnek a Russo testvérek lesznek a társproducerei, és azt várják tőlük, hogy kifejezetten a kínai piacra optimalizált hőstörténeteket gyártsanak. Egyelőre csak annyit lehet tudni a helyi média által csak Kína Kapitánynak hívott projektről, hogy kifejezetten kínai hősöket írnak kínai színészeknek, és a tervek szerint trilógiát gyártanának.
A Russók nagyon jól időzítettek, mert a kínai filmpiac csak tavaly 48 százalékos, 6,8 milliárd dolláros növekedést ért el és egyre több nyugati filmet engednek a mozijaikba. A trend idén változni látszik, mert 2016 első negyedévében 75 százalékban kínai filmeket vetítettek a korábbi 50-50 százalékos arányhoz képest. A Russo testvérek mellett a Warner és a DreamWorks is kifejezetten a kínai közönségnek gyártott produkciókon dolgozik.
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM

Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!