Index Vakbarát Hírportál

Az Assasin's Creed-film még csak a kezdet

division
2016.07.27. 13:00

Jessica Chastain is csatlakozhat Jake Gyllenhaalhoz a hamarosan készülő The Division c. filmhez, írja a Variety. Ebben nem is az a nagy hír, hogy a Csillagok között és a Mentőexpedíció szereplője is felbukkanhat a filmben, hanem az a tény, hogy ezek szerint az eddig kizárólag videojátékokkal foglalkozó Ubisoft tényleg komolyan gondolja, hogy betör a filmiparba.

A kanadai Ubisofthoz olyan ismert videojátékos franchise-ok köthetők, mint az Assassin's Creed, a Far Cry, a Prince of Persia vagy a Splinter Cell. A Michael Fassbender főszereplésével készülő Assassin's Creedhez már a trailer is elkészült és jövőre mutatják be a mozikban, de nem ez az egyetlen videojátékos adaptációjuk. Már fejlesztés alatt áll Tom Clancy kultikus lopakodós játékának, a Splinter Cellnek az adaptációja Tom Hardy főszereplésével, illetve ugye lesz majd The Division-film is úgy, hogy maga a játék még csak idén jelent meg.

A The Division egy nagyszabású online játék, ami egy vírus miatt posztapokaliptikus állapotba került New Yorkban játszódik. A játékban maga a történet nincs nagyon kidolgozva, de legalább a játékosok szólóban vagy csapatokba verődve próbálhatnak rengeteg fegyverrel rendet rakni az utcákon. 330 millió dolláros eladást produkált vele az Ubisoft az első öt napban, és ez a szám minden bizonnyal azóta is nőtt.

Maga a The Division-film bejelentése nem újdonság, inkább csak az az érdekes, hogy az Ubisoft hogyan válik filmgyártóvá úgy, hogy voltaképpen a saját brandjeit reklámozza más platformokon. A reklámozást annyira szó szerint kell érteni, hogy két hete Alain Corre, a cég európai vezetője konkrétan lenyilatkozta, hogy nem bevétel vagy művészi kiteljesedés motiválja az Assassin's Creed-film elkészítését, hanem reklámlehetőséget látnak benne. Pontosabban marketingfogásként jellemezte, amivel valószínűleg nem is keresnek majd túl sok pénzt, de cserébe tovább erősítik a legalább egy tucat ilyen-olyan folytatást megért Assassin's Creed márkát, és új emberekkel ismertethetik meg. Rá is fér, mert az Assassin's Creed-játékok színvonala drasztikusan csökkent az elmúlt években, és hosszú idő után 2017-ben lesz először olyan, hogy nem jelenik meg új rész a játéksorozatban.

Ráadásul az Ubisoft időzítése nem is rossz. Az Amerikában nagyot bukó, de Kínában dollármilliókat hozó Warcraft-film megmutatta, hogy nagyon komoly potenciál van az ázsiai piacban, és jóval könnyebb ott sikerre vinni ismert szórakoztatóipari márkák filmes adaptációit úgy, hogy azok mondjuk elhasalnak a nyugati piacon.

Jake Gyllenhaal pedig reménykedhet, hogy 2010 után nem ég be ismét egy videojátékos adaptációval, mert ahhoz képest, hogy a Prince of Persiával mekkora tervei voltak a Disneynek, az Idő homokja óta nem csak filmes folytatás, de nagyon videojáték sem készült.

Ne maradjon le semmiről!