Ryan Gosling és Emma Stone a csúcsra táncolták magukat
További Cinematrix cikkek
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
Megnyerte a Torontói Filmfesztivált a decembertől itthon is látható Kaliforniai álom. A győzelem az Oscar-díj nagy esélyesévé teszi a filmet.
Damien Chazelle modern musicalje, a Kaliforniai álom (La La Land) kapta vasárnap a Torontói Filmfesztivál fődíját, amelyről, mint mindig, közönségszavazás döntött.
Az Emma Stone és Ryan Gosling főszereplésével forgatott romantikus film már a Velencei Filmfesztiválon is nagy kritikai és közönségsikert aratott, és Stone a legjobb színésznőnek járó díjat is elvitte érte.
A Kaliforniai álomban Stone egy színésznőt alakít, aki meghallgatásról meghallgatásra jár Los Angelesben. Közben megismerkedik egy dzsesszzongoristával (Gosling), aki igyekszik hű maradni ahhoz a zenéhez, amelyben hisz. A szerelmüknek viszont folyton keresztbe tesz a város, ahol mindenki számára a karrier a legfontosabb.
Damien Chazelle hat évvel ezelőtt írta a Kaliforniai álom forgatókönyvét, de mindaddig nem talált támogatókra, amíg 2014-ben a Whiplash című, egy fiatal dzsesszdobosról és diktatórikus tanáráról szóló filmjével nem nyert három Oscart: a legjobb férfi mellékszereplő, a legjobb vágás és a legjobb hangkeverés díját.
A Kaliforniai álomnak nemcsak az a különlegessége, hogy be merik mutatni a következő Star Wars-filmmel egyszerre (ugyanekkor, decemberben Magyarországon is látható lesz), de az is, hogy a filmmusicalek között elég szokatlan módon nem adaptáció, nem már létező életmű feldolgozása, de még csak kész dalokat sem vesznek át benne, hanem egy teljesen új, eredeti ötlet alapján készült. A zenét az a Justin Hurwitz szerezte, aki a Whiplash-ban hallható dalokért is felelt.
A torontói győzelem az Oscar-díj komoly esélyesévé teszi a Kalifornai álmot: a Variety összeszámolta, hogy a fesztivál 38 díjazottja közül 14-et később Oscarra is jelöltek a legjobb film kategóriájában, így volt ez az elmúlt négy év minden torontói győztesével (Napos oldal, 12 év rabszolgaság, Kódjátszma, A szoba) is. A tizennégyből öt film meg is kapta a szobrot.
Taroltak a történelmi alakok
A Torontói Filmfesztivál nemzetközi versenyprogramjában vetített alkotások közül Pablo Larraín Jackie című életrajzi filmdrámája kapta a külföldi filmeknek járó díjat. A film Jacqueline Kennedy portréját vázolja fel a férje, John F. Kennedy elnök meggyilkolása utáni napok eseményeinek tükrében. A first ladyt megformáló Natalie Portmant is a díjszezon esélyeseinek táborában emlegetik már.
A torontói közönség a dokumentumfilmek közül Raoul Peck I Am Not Your Negro című produkcióját díjazta. Peck filmje Martin Luther King Jr., Malcolm X és Medgar Evers életét és meggyilkolását idézte fel.
A fesztivál legjobb ázsiai premierjének szánt Netpac-díjat Maysaloun Hamoud In Between című alkotása kapta, amely három, Tel-Avivban élő palesztin nőről szól.
A nemzetközi kritikusszervezet, a FIPRESCI egy kenyai-német koprodukciónak, a Mbithi Masya rendezésében készült Kati Katinak ítélte oda a díját.
A legjobb kanadai játékfilmnek járó trófeát Mathieu Denis és Simon Lavoie háromórás drámája vitte el. A Those Who Make Revolution Halfway Only Dig Their Own Graves (Akik félig csinálnak forradalmat, csak a saját sírjukat ássák) című film egy quebeci baloldali radikális sejtről szól.
A tíznapos 41. Torontói Nemzetközi Filmfesztivál, amelyen majdnem 400 filmet vetítettek, vasárnap zárult a díjak átadásával.
Ne maradjon le semmiről!