Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMLehet, hogy mégsem olyan rossz A lány a vonaton?
A Kultrovat podcast legújabb adása
További Cinematrix cikkek
- A Netflix megcsinálta a saját Breaking Badjét, csak sokkal viccesebben
- A világ egyik legcsúfabb oldalát mutatja be ez az új Netflix-film
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
Tavaly jelent meg, aztán azonnal világsiker lett A lány a vonaton című regény, úgyhogy senki nem lepődött meg, amikor bejelentették, hogy hollywoodi film is készül belőle - azon már annál inkább, hogy az egészet lezavarták kábé két perc alatt: másfél évvel a könyv megjelenése után már be is mutatták a filmet, Emily Blunt főszereplésével. Lehet, hogy a túlzott sebesség miatt, lehet, hogy nem, de a kritikusok egyáltalán nem ájultak el a végeredménytől (az Index kritikusa is csak 6 pontra taksálta), és hiába várták azt sokan, hogy ez lesz az új Holtodiglan, úgy tűnik, a közelébe sem fog érni, hiába nézték meg aránylag sokan az első hétvégén.
arról beszélgettünk - jó sok spoilerrel -, kitalálhatóak voltak-e a történet csavarjai, és sikerült-e kibontani a karaktereket, vagy megmaradtak két dimenziósnak. Probléma, hogy Hollywood egyik legszebb színésznőjére, Emily Bluntra osztották a csúnya, zsíros hajú, ápolatlan, molett főszereplő karakterét, és vajon nettó hülyeségből csinálták-e ezt a producerek? Tudják-e menteni a színészek, ami vékonyra sikerült a forgatókönyvben?
Hármunk közül ketten nem szerették a filmet, egyikünk viszont igyekezett megvédeni: szerinte A lány a vonaton-ban sokkal mélyebbek és izgalmasabbak a lelki folyamatok, mint amit egy hasonló hollywoodi blockbustertől megszoktunk, de a többiek szerint csak túl alacsonyra tette a lécet. Ha szeretne állást foglalni, kinek van inkább igaza, hallgassa meg a Kultrovat Podcast tizedik adását.
Ez miért is jó?
Podcastot hallgatni nagyon jó. Hosszú utazásokon, amikor már az összes zenénket rongyosra hallgattuk, és kiolvastuk a könyvet, és egyébként is ráz a busz/vonat, és összefolynak a betűk. És míg olvasni csak nehézkesen, podcastot hallgatni vezetés közben is lehet, sokkal jobb élmény mint bármelyik kereskedelmi rádió reklámszüneteit nyomogatni. Podcastot hallgatni futás és edzés közben is nagyon hasznos, mert így szellemileg nem vész kárba az az idő sem, amit a testedzésre fordítunk. Podcastot hallgatni takarítás és mosogatás közben is nagyon élvezetes, úgy elszáll az idő, mintha sosem lett volna. Sőt, ha nem olyan a munkája, mint nekünk, hogy szavakat kell egymás mögé rakni, hanem mondjuk pixeleket vagy dobozokat, akkor még munka közben is csak úgy szalad vele az idő.
Az eddigi Kultrovat podcastok:
#2 Zányi Tamás, az Oscar-díjas Saul fia Golden Reel-díjas hangmérnöke
#3 Széll Tamás, a Michelin-csillagos Onyx Bocuse d'orra készülő séfje
#4 Madarász Isti, Ridley Scott és Tom Hanks jó barátja, a Hurok rendezője
#5 Mautner Zsófi, Magyarország főzőnője
#6 Tövisházi Ambrus, zenei producer (Amorf Ördögök, Erik Sumo Band, Liza, a rókatündér-filmzene)
#7 Kultrovat podcast az Emmy díjátadóról és a nyár legjobb sorozatairól
#8 Kultrovat podcast az amerikai sorozat premierekről
#9 Kultrovat podcast a Westworld című sorozat első részéről
Ne maradjon le semmiről!