Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAkár 150 millió dollárt is hozhat a Zsivány Egyes-premier
A Disney óvatosan 100 milliót emleget, a szaklapok 130-ról, írnak, egyes filmstatisztikusok viszont akár 150 millió dolláros bevételt sem tartanak elképzelhetetlen a december 16-án az USA-ban (nálunk 15-én) bemutatkozó Zsivány Egyestől, írja a Hollywood Reporter.
Jó, kézenfekvő lenne a hatalmas kasza, hiszen Star Wars, és téli szünet, és karácsony, de pont az utóbbi kettő miatt nem szoktak nagyon jól termelni a karácsonyi bemutatók. A tavalyi Csillagok háborúja VII 248 millióval debütált és meg sem állt 2,07 milliárd dollárig, de ez a kivétel volt, ami erősíti a szabályt: még az Avatar sem tudott 85 millió dollár fölé kerülni decemberben. A Disney persze ezt pontosan tudja, ahogy azt is, hogy ha a sajtóval elszalad a ló, mesterségesen annyira fel tudják korbácsolni a várakozásokat, hogy egy 150 milliós, egyébként kifejezetten jónak számító premiert az átlagember bukásnak fog tartani, mert Az ébredő erőhöz hasonlítja.
Bob Iger, a Disney elnöke már szeptemberben azt sulykolta egy befektetői konferencián, hogy a Zsivány Egyestől nem várnak olyan számokat, mint a VII. Star Wars-sorfilmtől.
Tudom, hogy a marketingkampány nagyon hatásos volt, és alapvetően pozitívak a visszajelzések, de ez nem a nagy sztori folytatása, hanem egy más stílusú előzményfilm, amitől nem várhatunk olyan számokat, mint Az ébredő erőtől.
A comScore szerint a Zsivány Egyes (ami olyannyira más lesz, mint az eddigi hét SW-film, hogy az elején nem lesz lassan bekúszó, majd eltűnő bevezető szöveg sem) a közösségi médiában sokkal több említést generál, mint a Suicide Squad vagy a Legendás állatok és megfigyelésük. A Disney a 100 milliós nyitánnyal is elégedett lenne persze, mert akkor is rekordévet zárna: hét milliárd dollárt jegyeladásból egyetlen stúdió sem keresett eddig 365 nap alatt, márpedig nekik ez is összejöhet.
Ne maradjon le semmiről!