Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMHárom film máris elesett egy Oscar-díjtól
Kiadta az Amerikai Filmakadémia annak a 145 zenének és zeneszerzőnek a listáját, amiket és akiket majd jelölhetnek a legjobb eredeti filmzenének járó díjra az Oscaron. Sokan észrevették, hogy többek között a nagy sikerű Érkezés is hiányzik a listáról, amiről azóta megírta a Variety, hogy két másik filmmel együtt egyszerűen kizárták a versenyből.
Az akadémiát az zavarja az izlandi Johann Johannssson zenéjében, hogy ugyan az Érkezés nagy részében valóban saját, eredeti zenéket hallani, azonban van egyetlen egy apró kivétel. A filmben hallani Max Richter On the Nature of Daylight c. számát, ami szintén szerepelt Martin Scorsese Viharszigetében is. Mivel az akadémia úgy ítélte meg, hogy a közönség valószínűleg nem tud különbséget tenni a többi zene és Richer saját száma között, ezért diszkvalifikálta az Érkezést a potenciális legjobb filmzenének járó díjat várók listájáról. Hiába teljesen saját szerzemény a film zenéinek 86 százaléka, a döntés végleges és megfellebbezhetetlen. A sors iróniája, hogy Richter közben két filmmel, a Morgannel és a Miss Sloane-nal is bekerülhet a shortlistre.
Johannsonn kizárásáért azért is kár, mert a Sicario és A mindenség elmélete miatt már jelölték Oscarra, illetve ő írja majd a Szárnyas fejvadász kettő zenéjét is, és az Érkezésben rendkívül fontos szerepe volt annak, hogy Johannsson nagyon ügyesen kötötte össze a sima hangeffektusokat és az azokkal eggyé váló zenei aláfestést.
Az Érkezés mellett hasonló okokból kizárták A régi várost, amiért egyes részekhez már ismert klasszikus dalrészleteket használtak fel, illetve Martin Scorsese következő nagy dobását, a Silence-t is.
Ne maradjon le semmiről!