Sokat járunk moziba, de nem eleget
A The European Audiovisual Observatory nevű szervezet 24 európai piacon vizsgálta a mozilátogatás alakulását, és megállapították, hogy általánosságban nézve a tavalyihoz képest 1,6 százalékkal nőtt a jegyvásárlások száma, és csökkenést csak öt országban tapasztaltak, igaz, köztük a brit és a német piacon.
Az EU-n belül a jegyeladások száma 994 millióra nőtt, ami 16 millióval több, mint 2015-ben, és egyben 2004 óta nem látott mennyiséget jelent. Ha az európai nem-EU-s országokat is figyelembe vesszük, a szám 1,27 milliárdra nő, ami évtizedek óta nem látott magas szám. A legjobban teljesítő országok:
- Franciaország (+7.4 millió jegy),
- Lengyelország (+7.4 millió),
- Spanyolország (+7.2 millió),
- Olaszország (+5.8 millió).
Nagyon szorgosan jártak moziba a csehek és a szlovákok is (+2,7 és +1,1 millió jegyeladással), itt a százalékos differencia az igazán szembetűnő, hiszen 20,6 illetve 23,4 százalékos emelkedést regisztráltak, ami példátlanul magas az EU-n belül. Nálunk a különbség 12,3 százalékos volt (pluszban) 2015-höz képest, azaz 13 millióról 14,6 millióra emelkedett a jegyeladások száma.
A németeknél viszont 18,1 millió, a briteknél 3,7 millió jeggyel kevesebbet adtak el, a TEAO szerint azért, mert a németeknél a hazai gyártású filmekre szinte senki nem kíváncsi már.
Ami a filmeket illeti, egy olyan sem volt, ami 30 millió nézőnél többet érdekelt volna (2015-ben a Star Wars VII, a Minyonok és a Spectre 38-38 millió nézőt vitt be a mozikba). A legnézettebb filmek között ott van a Kis kedvencek titkos élete, a Szenilla nyomában, a Dzsungel könyve, a Zsivány egyes, a Deadpool és az Amerika kapitány 3 is. (via)