Szinte csak sírni lehet az idei Oscar-filmeken
További Cinematrix cikkek
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
Majdnem napra pontosan egy éve indítottuk el a Kultrovat Podcastet, méghozzá a 2016-os Oscar-jelöltekkel. Természetesen idén is átvettük, hogy az idei Oscaron kik a jelöltek, mik nyerhetnek nagyot, és melyik filmet érezzük teljesen indokolatlannak a mezőnyben. Elöljáróban annyit, hogy rendesen megszenvedtünk az idei jelöltekkel, mert nincs igazából kifejezetten rossz, érthetetlen jelölés, ahogy a Kaliforniai álom c. filmen kívül nincs más, ami annyira kiemelkedne a többi közül. Az mindenesetre biztos, hogy a tavalyi, feltűnően fehér Oscar után az filmakadémia idén nagyon feltűnően próbál kompenzálni, miközben szinte minden esélyes film annyira szomorú, hogy még viccelődni sem igazán lehet rajtuk.
A mostani adásban Klág Dávid, Stöckert Gábor és Sajó Dávid veszik át részletesebben a legjobb film kategória jelöltjeit egyenként, illetve kicsit beszélünk még azokról is, amik lemaradtak idén. Mel Gibson valószínűleg örülhet, hogy kvázi visszafogadta a hollywoodi filmipar A fegyvertelen katonával, de Oscarra ne számítson. Viola Davisnek nagyon Oscart adnánk, de valószínűleg Denzel Washington nyer, akinek a Fences című filmje az egyik olyan feketékről szóló jelölt, amit valószínűleg az akadémia inkább taktikai okokból választott, mintsem a színvonala miatt. Viszont elég jó esélyünk van arra, hogy Deák Kristóf Mindenki c. rövidfilmje nyerjen, mert az amerikai szaksajtó nagy része mind erről ír.
Legjobb film
- Érkezés
- Fences
- A fegyvertelen katona
- Hell or High Water
- A számolás joga
- Kaliforniai álom
- Oroszlán
- A régi város
- Holdfény
Legjobb rendező
- Damien Chazelle (Kaliforniai álom)
- Berry Jenkins (Holdfény)
- Kenneth Lonergan (A régi város)
- Denis Villeneuve (Érkezés)
- Mel Gibson (A fegyvertelen katona)
Legjobb férfi főszereplő
- Casey Affleck (A régi város)
- Andrew Garfield (A fegyvertelen katona)
- Ryan Gosling (Kaliforniai álom)
- Denzel Washington (Fences)
- Viggo Mortensen (Captain Fantastic)
Legjobb női főszereplő
- Natalie Portman (Jackie)
- Emma Stone (Kaliforniai álom)
- Ruth Negga (Loving)
- Isabelle Huppert (Elle)
- Meryl Streep (Florence – A tökéletlen hang)
Legjobb férfi mellékszereplő
- Mahershala Ali (Holdfény)
- Dev Patel (Oroszlán)
- Michael Shannon (Éjszakai ragadozók)
- Lucas Hedges (A régi város)
- Jeff Bridges (Hell or High Water)
Legjobb eredeti forgatókönyv
- Hell or High Water
- Kaliforniai álom
- The Lobster
- A régi város
- 20th Century Women
Legjobb adaptált forgatókönyv
- Érkezés
- Fences
- A számolás joga
- Oroszlán
- Holdfény
Mire jó ez?
Podcastot hallgatni nagyon jó. Hosszú utazásokon, amikor már az összes zenénket rongyosra hallgattuk, és kiolvastuk a könyvet, és egyébként is ráz a busz/vonat, és összefolynak a betűk. És míg olvasni csak nehézkesen, podcastot hallgatni vezetés közben is lehet, sokkal jobb élmény mint bármelyik kereskedelmi rádió reklámszüneteit nyomogatni. Podcastot hallgatni futás és edzés közben is nagyon hasznos, mert így szellemileg nem vész kárba az az idő sem, amit a testedzésre fordítunk. Podcastot hallgatni takarítás és mosogatás közben is nagyon élvezetes, úgy elszáll az idő, mintha sosem lett volna. Sőt, ha nem olyan a munkája, mint nekünk, hogy szavakat kell egymás mögé rakni, hanem mondjuk pixeleket vagy dobozokat, akkor még munka közben is csak úgy szalad vele az idő.
Ne maradjon le semmiről!