1.6 pont? Most akkor a külföldi sajtó szerint rossz a Mundruczó-film?
További Cinematrix cikkek
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
Eddig arról írtunk, hogy alapvetően a külföldi sajtónak tetszett a Jupiter holdja, és nekünk is. Csakhogy megjelent a szombati Screen Daily kézbe fogható magazinja, amit elég gyakran osztogatnak Cannes-ban: ebben minden évben, naponta frissítve összeszedik, mit írnak a versenyfilmekről a top kritikusok. És ha elsőre megnézzük, úgy tűnik, hogy a magyar reménységről, a Jupiter holdjáról nem sok jót:
Mindehhez egy kis magyarázat:
- minimum 0, maximum 4 csillag lehet egy-egy film értékelése, amit egész egyszerűen átlagolnak - szóval 2 a filmek matematikai átlaga
- csak azoknak a filmeknek az értékélesét mutatják, amiknek megvolt a vörös szőnyeges premierje - szóval most szombat estétől még 15 filmnek jelenik meg itt az értékelése
- a kiválasztott az újságírók a szakma csúcsán állnak, a világ minden táján megjelenő elég neves lapokba írnak (pl. Telegraph, LA Times, Liberation, Zeit)
- ezt a táblázatot viszonyítási pontnak elég sokan használják, ez alapján is tippelnek a fesztivál végeredményére, gyorsan megnövelheti vagy leronthatja az érdeklődést egy-egy film után - de ettől még gyökeresen eltérhet egymástól egy film screen-beli pontszáma, a cannes-i zsűri döntése és film utóélete.
Na de mennyire? Ehhez érdemes megnézni a 2016-os versenyfilmekről készült tavalyi táblázatot, amit a kép alatt értelmezünk is:
Itt azt látjuk, hogy jónak, de inkább erős közepesnek tartották az Én, Daniel Blake-et, ami végül elnyerte a cannes-i nagydíjat, az Arany Pálmát. A Magyarországon is bemutatott A stylist (Personal shopper), ami egy minimum megosztónak nevezhető film, tavaly a fesztivál alatt közepes pontszámot kapott, mégis megkapta a legjobb rendezés díját.
De most jön az igazi vicc: az Ez csak a világ vége 1.4 ponttal - tehát rosszabb pontszámmal, mint most a Jupiter holdja - hazavitte a zsűri nagydíját (azt, amit egy évvel előtte, 2015-ben a Saul fia kapott meg). A legnagyobb meglepetés viszont az volt, hogy a Toni Erdmann, ami döbbenetesen jó pontszámokat kapott és egész Cannes megőrült érte, kutyafenét sem vitt haza. A zsűri meglepő tavalyi döntéseiről itt írtunk bővebben, de ha megnézné, hogyan latolgattuk anno a 2015-ös táblázat alapján a Saul fia esélyeit, arról itt olvashat.
Szóval visszatérve a Jupiter holdjára: a a Screen által válogatott kritikusok szerint adott 1.6 pont gyenge közepes, de nem egy tragédia, ezzel még nem dőlt el semmi.
Ne maradjon le semmiről!