Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMJames Franco rendezi a világ legrosszabb filmjét
További Cinematrix cikkek
- A ledér gyönyörűség engedett a kéjenc érsek csábításának
- A Netflix megcsinálta a saját Breaking Badjét, csak sokkal viccesebben
- A világ egyik legcsúfabb oldalát mutatja be ez az új Netflix-film
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
Egy óriásplakáttal kezdődött. 2004 körül egy teljesen ismeretlen, The Room című film plakátja volt látható Los Angeles egyik autópályája mentén. Senki nem hallott a filmről, senki nem tudta, miről szól, csak hogy egy furcsa, hosszú hajú férfi nézett farkasszemet az autósokkal róla. Pár Los Angeles-i komikus elhatározta, hogy megnézi. A többi már történelem, már ha a történelmet teljesen dilettáns, amatőr, rossz okokból elhíresült filmesek írják.
A Room (nem összetévesztendő az Oscar-díjakat nyert drámával) ugyanis pocsék, borzasztó, rettenetes, de olyan szinten, ami már színtiszta szórakoztatásnak hat. A történet maga egy szerelmi háromszögről szól: egy férfi (a rendező-író-producer Tommy Wiseau) tökéletes élete teljesen tropára megy, amikor a felesége megcsalja őt a legjobb barátjával. Wiseau egy nagyszabású, elementáris erejű drámát akart ebből csinálni, de teljesen inkompetens volt hozzá, az ambíció kivételével minden hiányzott belőle. Viszont a béna kameramozgás, az érthetetlen dialógusok, a megmagyarázhatatlan pillanatok, a gyogyós mellékszereplők, és a végtelen idézhetőség miatt a Room lett a kétezres évek legnagyobb kultfilmje. Ugyanis a Sharknadókkal és hasonlókkal ellentétben a rendezője nem egy rossz filmet akart készíteni, hanem egy mesterművet. Mutatom a végeredményt:
Aztán a hirtelen, rossz irányból jött figyelemtől Wiseau visszakozott: ő nem is egy drámát, hanem egy vígjátékot, egy szatírát akart készíteni, pont olyat, ami a végeredmény lett. Örömmel járt el minden nyilvános vetítésre, ahol a Rocky Horror Picture Show mintájára emberek hangosan ordították a szövegeket, és vállalta, hogy igen, ő egy ilyen dilis figura.
Aztán a Room másik főszereplője, Greg Sestero (aki egy pici szerepben feltűnt a Patch Adamsben is), Tom Bissell újságíró segítségével megírta a The Disaster Artistot arról, hogyan is alakult a barátsága a rejtélyes származású, korát folyamatosan letagadó, feltehetőleg illegális ruhaimportból meggazdagodó Wiseau-val. A könyv aztán ha nem is tragikus, de egészen megkapó és empatikus volt (az a ritka könyv, ami egyáltalán nem vesz el a témájául szolgáló film élvezetétől), és egyáltalán nem meglepő, hogy film is készül belőle.
Amit James Franco rendez, a főszerepet is ő játssza, öccse, Dave Franco játssza a testvérét, és feltűnik benne Seth Rogen, Alison Brie, Sharon Stone, Bryan Cranston, és még rengeteg híres ember, akár saját magaként, akár szerepben. És itt van az első előzetes is hozzá:
Ami nagyon cselesen csak egy darab jelenet, talán a leghíresebb a filmből és a könyvből, amikor Wiseau egy nagyon egyszerű pár mondatot képtelen elmondani a kamerába. A végeredményt már feljebb posztoltam.
Az A24 nevű forgalmazó jó érzékkel decemberre időzítette az amerikai premiert, magyar bemutatóról egyelőre nem tudni.
Ne maradjon le semmiről!