Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz oroszlán családtagokként tekint a gyerekekre
Április 18-án került a magyar mozikba a Mia és a fehér oroszlán című francia film. A történet egy londoni lányról (Miáról) szól, aki a szüleivel egy afrikai oroszlánfarmon kezd új életet, amiért finoman szólva sincs igazán oda, de amikor megszületik Charlie, a fehér oroszlán, újra boldognak érzi magát, igazi barátok lesznek.
Az oroszlánbébi azonban egyre nagyobb lesz, Mia apjának pedig tervei vannak vele, méghozzá olyanok, amelyek a lányának nagyon nem tetszenek. Mia és Charlie ezért nekivág a dél-afrikai szavannának, hogy olyan helyet találjanak, ahol egy oroszlán szabadon élheti az életét.
A film Kevin Richardson oroszlánsuttogó segítségével készült, az alábbi werkfilmben pedig ő és a rendező, Gilles de Maistre beszélnek arról, hogy mekkora kihívás oroszlánokkal forgatni, illetve hogy milyen feltételekkel lehetett egyáltalán ezt a filmet elkészíteni.
A werkfilmben lehet látni jeleneteket a Mia és a fehér oroszlánból, és annak forgatásáról is, némelyik pillanat egészen rémisztő, főleg akkor, ha már hallottunk a Roar című 1981-es filmről, és hogy annak a stábjával mi történt, amikor egy csomó oroszlánnal forgattak le egy komplett játékfilmet.