Texasban is lecsapott A martfűi rém
További Cinematrix cikkek
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
- Ryan Reynolds felesége miatt újraforgatták a Deadpool & Rozsomák végét
- Jeff Goldblum fiai már kitalálták, mit szeretnének örökölni apjuk 40 millió dolláros vagyonából
A hatalmas költségvetésű Netflix- és HBO-sorozatok megjelenésével – gondolhatunk például a Trónok harca ikonikus bevezető képeire – a főcím különösen hangsúlyossá, szinte önálló műfajjá vált a filmkészítésen belül.
Olyannyira, hogy több fesztiválon, különösen Amerikában versenyeztetik is őket. Ezek között is a legfontosabb a SXSW (South by Southwest) fesztivál, ahol nemcsak sorozatok, hanem filmek főcímei is versenyeznek. A tizenötös mezőben, ahová a mi alkotásunk is bekerült, olyan hatalmas költségvetéssel készülő művekkel szállhatunk versenybe, mint a Netflix A vezércsel című sorozatának főcíme
– mondta el az Indexnek dr. Takó Sándor, a magyar versenyfilm kreatív producere, aki szerint nehéz megbecsülni, mekkora merítésből kerültek a tizenötös versenylistára, mivel nagy streamingszolgáltatók filmjei és sorozatai mellett a világ teljes filmgyártása, beleértve a több száz millió dolláros stúdiófilmek főcímei is indulhatnak a fesztiválon.
Nagy elismerés, hogy a Netflix, a Paramount és a Warner Brothers szuperprodukciói közé került a magyar alkotás. Noha a verseny hivatalosan csak most kezdődik, magyar alkotással bekerülni a legjobbak közé, jelöltként szerepelni egy szűk listán, az számunkra, és talán mondhatom, hogy a magyar film számára is felér egy győzelemmel
– fogalmazott a kreatív producer.
A magyaron kívül két török és egy brit produkció képviseli Európát a texasi fesztivál tizenötös versenylistáján.
A martfűi rém című magyar minisorozat 76 másodperces főcímén egy hónapig dolgozott a stáb, melyet Takó Sándor kért fel ötletei megvalósítására.
A thriller sajátos hangulatát szerették volna látványban és zenében is összefoglalni. Az utóbbi Moldvai Márk munkája, aki korábban a mozifilm, majd a sorozat zenéjét is szerezte.
Derzsy András rendező irányítása mellett két operatőr, Temesi Ádám, valamint Jorgopulos Jannis vette fel a főcím anyagát.
ELMENTEK A MARTFŰI BŰNÜGYI HELYSZÍNEKRE, ÉS AZ EREDETI BÍRÓSÁGI TÁRGYALÓTEREMBE IS. FORGATTAK DRÓNNAL, ÉS EGY SAJÁT FEJLESZTÉSŰ SZERKEZETTEL VETTÉK FEL A FINOM MOZGÁSOKAT.
Az alkotói koncepció szerint szereplőket nem látunk a főcímben, ehelyett a thriller hangulatát igyekeztek megmutatni. A főcím készítése azért is különösen nehéz és összetett feladat, mert az alkotóknak legfeljebb másfél percük van arra, hogy összefoglalják azt, miről is szól a film.
Érzékeltetniük kell a film hangulatát, és úgy kell felkelteniük a figyelmet, hogy ne áruljanak el fontos részleteket előre.
A sorozatot augusztus óta láthatják a Netflix-előfizetők, bemutatása után ez volt az egyik legnézettebb tartalom a magyar előfizetők körében. Takó Sándor reméli, hogy az újabb siker révén a sorozat olyan területeken is felkerülhet a streamingszolgáltató műsorkínálatába, ahol eddig még nem szerepelt.
Ehhez hasonló sikert legutóbb 2017-ben ért el magyar gyártású főcím. Akkor az HBO magyar sikersorozata, az Aranyélet jutott el a jelölésig.
Az SXSW fesztivált a világjárvány miatt idén első alkalommal online rendezik meg 2021. március 16–20. között.