Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEmberiség elleni merénylet az új Reszkessetek, betörők!
További Cinematrix cikkek
- Adrien Brody étkezési zavarokkal és PTSD-vel küzdött az egyik legismertebb szerepe után
- Matt Damon és Zendaya is ott lesz Christopher Nolan Odüsszeiájában
- Johnny Depp lánya sem menti meg a sírból visszarángatott vámpírfilmet
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
A Reszkessetek, betörők! már-már kötelező néznivaló Magyarországon az ünnepi időszakban. A legnagyobb tévécsatornák versenyt futnak a produkció vetítési jogaiért, hiszen mindenki tudja, hogy nincs karácsony Kevin nélkül. Az 1990-ben bemutatott filmsorozat első része 476 millió dolláros bevételével egészen a Másnaposok 2-ig a legsikeresebb élő szereplős vígjáték volt, mely Macaulay Culkint hatalmas sztárrá tette. A főszereplő még a második részben visszatért, aztán nélküle lavírozott tovább a franchise.
A Disney elérkezettnek látta az időt, hogy rebootolja a Reszkessetek, betörők!-et. Kicsit változtattak a sztorin, de lényegében ugyanazt a filmet tűzték újra képernyőre, amiben egy kisgyereket a téli vakációra induló család véletlen otthon hagy, ő pedig felveszi a kesztyűt két sunyi betörővel szemben. Amikor bejelentette a nagy stúdió, hogy modernizálja a jól ismert karácsonyi filmet, sokan hümmögtek kétkedve, szükség van-e erre? Nem is tévedtek azok, akik megkérdőjelezték az ötletet.
Az új Reszkessetek, betörők! az elmúlt évek egyik legrosszabb családi filmje, amit láttunk.
A történet egy nagy csavarral veszi kezdetét, a november 12-én a Disney+-on bemutatott Reszkessetek, betörők!-ben (eredeti címén Home Sweet Home Alone) leginkább a két betörő a főszereplő. Pontosabban egy házaspár, akik közül a férj, Jeff (Rob Delaney) elvesztette a munkahelyét, és a feleség, Pam (Ellie Kemper) fizetése pedig akkor sem elég rá, hogy fenntartsák két gyereküket, ha megfeszülnek. A házat titokban kezdik el árulni, hogy ne tegyék tönkre fiuknak és lányuknak az ünnepeket. Ám a véletlen úgy hozza, hogy egy Max nevű fiú – akit a Jojo Nyusziban látott Archie Yates alakít – és anyja betévednek az aukcióra.
A kalamajkát pontosabban az okozza, hogy a padláson talált, ijesztő baba eltűnik Jeffék házából, ami egyébként 200 ezer dollárt ér, és kihúzhatná őket a csávából. A házaspár pedig úgy gondolja, csakis Max lehetett az, aki ellopta tőlük.
Jeff és Pam azok, akik az otthon egyedül hagyott Maxtől megpróbálják visszaszerezni a babát. A gyerek viszont nem hagyja magát, és mindent elkövet, hogy a legkreatívabb módokon rúgja szét a két felnőtt hátsóját.
A filmmel az egyik legnagyobb gond az, hogy agyoncsapja az eredeti koncepciót. Ezúttal ugyanis inkább drukkolunk a betörőknek, mint a gyereknek, akiről mi is könnyedén elhisszük, hogy van akkora csínytevő, hogy tényleg lopott valakitől. A szereplőgárdából Archie Yates az, aki a legkorrektebb teljesítményt nyújta, mindenki más borzasztóan játszik. Hiába bukkannak fel olyan, a viccelődéshez egyébként jól értő emberek, mint Stephen Merchant és Pete Holmes…
A végeredmény olyan kínos, hogy az arcunkat kaparjuk, és a poénokon egyszer sem lehet nevetni.
A színésziskolákban lehetne mutogatni, hogy mennyire manírosan alakít a szereplőgárda 99 százaléka, ami élvezhetetlenné teszi a produkciót. Az új Reszkessetek, betörők!-et egyedül az menthette volna meg, ha legalább Max csínytevései szórakoztatóak vagy éppen viccesek lettek volna. A jobb élet reményében elkeseredetten küzdő házaspárt azonban csak sajnálni lehet.
Ráadásul a készítők olyan baromságokat is megengedtek maguknak, mint a következő. Az egyik jelenetben Jeffet kiüti a házát védő gyerek, majd Max egy VR-headsetet rak a fickó fejére, ő pedig nem veszi észre, hogy a virtuális valóságban van, hanem úgy tesz, mint aki csodálkozik azon, hogy egy szakadék szélén ébredt fel. Az ehhez hasonló irreális poénok teljesen ki tudták zökkenteni az embert a film nézése közben, pedig a játékidő nem is volt túl hosszú, mindössze másfél óra.
Sokan azt várták, hogy az eredeti Reszkessetek, betörők! szereplőgárdájából legalább a főszereplő, Macaulay Culkin egy rövid jelenet erejéig beköszön. A felnőtt Kevin helyett azonban megkaptuk a testvérét, Buzz McCallistert (Devin Ratray). Az egykori főszereplő kiállhatatlan testvéréből béna, semmire se jó rendőr lett, de neki köszönhetően legalább hallottunk valamit arról, hogy mi lett Kevinnel.
Ez is több a semminél, az igaz, de az új Reszkessetek, betörők! maximum azoknak ajánlható, akik az összes eddigi filmet kívülről fújják már, és nem zárkóznak el attól, hogy megnézzék, ahogy egy egész jó ötletet borzalmasan fejtenek ki 90 percben az alkotók.
A Home Sweet Home Alone című Disney+-os film jelenleg 3,6 ponton áll a 10-ből az IMDb-n. A reboot előzetesét 3,5 milióan nézték meg a YouTube-on, a videó 25 ezer lájk ellenében 94 ezer diszlájkot kapott.