- Kultúr
- Cinematrix
- netflix
- tévé
- sorozat
- kosztümös
- dráma
- streaming
- vetkőzés
- 18
- softcore
- kritika
- osztrák-magyar monarchia
- történelem
Botrányosan sokat vetkőznek a Netflix új Sissi-sorozatában
További Cinematrix cikkek
- Adrien Brody étkezési zavarokkal és PTSD-vel küzdött az egyik legismertebb szerepe után
- Matt Damon és Zendaya is ott lesz Christopher Nolan Odüsszeiájában
- Johnny Depp lánya sem menti meg a sírból visszarángatott vámpírfilmet
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
A régi Sissi-filmekre, amelyekben Erzsébet császárnét Romy Schneider alakította, sokan a mai napig etalonként emlékeznek, pedig cukormázas tálalásával már az 50-es években bemutatott trilógia sem volt történelmileg hiteles. A magyarokat különösen nagy becsben tartó, emiatt I. Ferenc József császárral is sűrűn összezördülő Erzsébet életét később is számos alkotás dolgozta fel: filmek, sorozatok, színdarabok és könyvek tömkelege.
Nyilván a Netflix sem maradhatott ki a buliból, még 2020 végén álltak a publikum elé azzal a hírrel, hogy hatrészes szériát készítenek A császárné (The Empress) címmel. Aki a bejelentés környékén arra tippelt, hogy a streamingszolgáltató majd a fiatalabb korosztályt célozza meg ezzel a produkcióval, az nem tévedett nagyot. Tősgyökeres Sissi-rajongóknak maximum katasztrófaturizmusból ajánlanánk a Netflix szeptember 29-én debütált újdonságát,
a többieknek viszont jó belépő lehet, ha meg akarják tudni, miért imádják sokan a mai napig mániákusan Erzsébet császárnét és történetét.
Az, hogy Sissi (Devrim Lingnau) öntörvényű leányzó, már az első jelenetből kiderül: anyja, Ludovika (Jördis Triebel) kétségbeesve hajszolja a házban bujkáló 16 évest, aki vonakodik a találkozástól a kezére pályázó, jóval öregebb és nem túl jóképű nemessel. A sorozat Erzsébetjéről azt is érdemes tudni, hogy olyan fiús hobbijai vannak, mint a lovaglás, szívből utálja a becenevét, néha heccből a lovas kocsi ablakán nagyot köp kifelé, és a császár fivérével, Miksával (Johannes Nussbaum) élvezettel és nagy meggyőződéssel dacol.
A Netflix Sissije sokakat megbotránkoztathat, főleg azért, mert a történelmi figurát nagyon modern hozzáállással tálalják nekünk az alkotók. Tény, hogy a főszereplőt alakító Devrim Lingnau kellően elbűvölő, vicces, és még kémia is van közte és a fiatal császárként látott Philip Froissant között. De attól is függ persze, hogy mihez viszonyítunk: a hasonló koncepcióra felépített Nagy Katalin – A kezdetekben sokkal erősebb a központi románc, és Elle Fanning és Nicholas Hoult, azaz Katalin és III. Péter cár a heves szerelmeskedés mellett olyan fizikai és verbális adok-kapokban részesítik egymást, hogy az ember nem tudja eldönteni, sírjon-e vagy nevessen. Esetleg a kettőt egyszerre.
A császárnéból a játékosság az évadkezdésben egy az egyben hiányzik. Ez elég szomorú.
A német produkcióba szerintünk több humor és könnyedség elfért volna... az eredetiségről nem is beszélve. Az amúgy szépen festő díszletek és kosztümök látványosan utánozzák a Netflix másik, nagy sikerű történelmi szériáját, a Bridgertont – már ami a színes-szagos, harsány stílust illeti. Mindemellett A császárnéba igyekeztek az írók „trónok harcás” intrikákat, szurkálódást, nem egyértelműen jó vagy gonosz, hanem szürke karaktereket,
na és feltűnően sok szexjelenetet belepakolni. Csak a császárné évadkezdésében, azaz az első egy órában látunk némi leszbikus felhangú fürdőzést, Ferenc József titkos afférját egy szemrevaló alattvalójával, és ezeken felül is villognak még a dekoltázsok, fenekek satöbbi.
Az új Sissire halmozottan igaz, hogy ide csak az kapcsoljon, aki nem bírja kivárni a Bridgerton következő évadát, esetleg unja a Sárkányok házát, és némi szappanoperába hajló szexizést szeretne nézni a tévében.
Bőven lehetett volna több ebben a sorozatban, főleg, ha a főszereplőt, Devrim Lingnaut elnézzük, aki éppannyira kacér, rebellis és éles elméjű, ahogy mi Sissit a valóságban elképzeltük. A hatásvadászat azonban tönkrevágja a Netflix új kosztümös sorozatát, és az sem tesz jót, hogy ennyire nyíltan kapaszkodik az alkotópáros, Katharina Eyssen és Lena Stahl a zsáner bevált darabjaiba.
A császárné egyszerűen nem találja a saját hangját.
A dráma nem elég szívfacsaró, a humor nem annyira élcelődő és bátor, hogy történelmi szatíraként tudjuk kezelni a látottakat. Így két szék között esik a pad alá a Netflix német újdonsága, amely megmarad egyszer nézős, közepesen szórakoztató limonádénak, ugyanakkor a biztonság kedvéért annyi pőreséget mutat, hogy az már súrolja a jó ízlés határát.
6,5/10
A császárné szinkronnal és magyar felirattal elérhető a Netflixen.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.