Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMDelejező, igazi mozis élményt ad ez a film
A New York Post azt írta róla, hogy „Delejező!”, a Vanity Fair szerint pedig „Igazi mozis esemény!” az Exhibition on Screen sorozat egyik gyöngyszeme, a Művészetek kertje – Amerikai Impresszionisták című epizód, amelyet augusztusban láthat a hazai közönség a Pannonia Entertainment forgalmazásában.
Az impresszionisták festményeit bemutatni általában sikertörténet, nemcsak a múzeumok előtt állnak hosszan kígyózó sorok, de még az ismeretterjesztő filmeket is lényegesen többen nézik meg, főleg, ha rendhagyó filmnyelvi megoldásokkal élnek.
Egy népszerű kiállítás alapján készült
Az Exhibition on Screen sorozat 3. évadának sikerfilmje, A modern kert festői: Monet-tól Matisse-ig után most ismét egy olyan film kerül a nézők elé, amelynek témája a kert.
Az alkotás egy rendkívül népszerű kiállítás alapján készült, amely a Florence Griswold Múzeumban látható, és amelynek címe, Festői kertek: Amerikai impresszionizmus és kertfestészet.
Florence Griswold egykori birtokán található a múzeum Connecticutban, az „amerikai Barbizonnak” is nevezik. A Griswold-ház kertjében és környékén készült a korszak számos amerikai impresszionista festménye, mindez nem véletlen, ugyanis a birtok körül volt a 20. század legelején az Old Lyme művésztelep.
A franciák inspirálták őket
A művészkör egyik központi alakja, Henry Ward Ranger festőművész volt, aki többek között ezen a művésztelepen bérelt szobát nyaranta. Rangerre nagy hatással voltak a francia impresszionista mesterek, valamint a hágai iskola festői az egyik európai tanulmányútján, amely után a látottak szellemében kezdett el alkotni.
Később hazánkban kevésbé ismert alkotók csatlakoztak Rangerhöz, mások mellett Childe Hassam, Willard Metcalf, William Henry Howe vagy a női alkotók közül Matilda Browne, a Longacre nővérek és Ellen Axson Wilson, Woodrow Wilson elnök első felesége.
Leginkább a franciák, főleg Renoir és Monet inspirálta őket, de az amerikai impresszionisták a saját útjukat járták.
Központi témájuk volt nekik is a kert, a természeti táj, amelynek ábrázolása urbanizálódó környezetben már kifejezetten rájuk jellemző festői megoldás volt.
Ahogy a Pannonia Entertainment leírásában olvasható, a film az Egyesült Államok keleti partvidékén, az Egyesült Királyságban, valamint Franciaországban játszódik.